شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۴
کاسترو از «اسرار کلوپ بیلدربرگ» تقدیر کرد

فيدل كاسترو كتاب يك نويسنده ليتواني تبار را كه از تلاش‌هاي سري يك گروه لابي آمريكايي براي كنترل جهان سخن مي‌گويد، مورد تحسين قرار داد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از آسوشيتدپرس، «فيدل كاسترو» رهبر سابق كوبا در مقاله‌اي كه در روزنامه حزب كمونيست كوبا منتشر كرد، ضمن تحسين كتاب «اسرار كلوب بيلدربرگ» اثر «دانيل استولين» نويسنده ليتواني تبار، نوشت كه گروه بيدلبرگ نه تنها به دنبال كنترل جهان به لحاظ سياسي و اقتصادي است بلكه سعي دارد به لحاظ فرهنگي نيز اداره جهان را در دست گيرد.

كاسترو كه بخش‌هايي از كتاب را در مقاله خود نقل کرده، نوشت: به گفته استولين، گروه بيلدربرگ گروهي بين‌المللي است كه جهان را اداره مي‌كند. اين گروه از زمان تاسيس خود در سال 1954نشست هايي مخفيانه را متشكل از سياستمداران ، متفكران و بازرگانان برجسته به صورت سالانه برگزار مي كند.

در قسمتي ديگر از اثر استولين آمده است: برخي مراكز علمي از جمله مدرسه فرانكفورت مخفيانه با اعضاي خانواده راكفلر- به عنوان يك عضو از گروه بيلدربرگ- در دهه 1950 همكاري مي‌كردند تا راه را براي موزيك «راك» هموار سازند تا از اين طريق و با تغيير توجه ها از حقوق مدني و عدالت اجتماعي به اين سمت، «توده ها را كنترل كنند».

دربخشي ديگر از اين كتاب آمده است: آمریکا و اروپا از كنسرت‌ها به منظور متوقف كردن نارضايتي‌هاي رو به رشد استفاده مي كردند.

كاسترو، استولين را نويسنده‌اي صادق و مطلع دانست و كتاب او را «داستاني جالب» خواند. به گفته استولين، فيدل كاسترو از وي براي سفر به كوبا دعوت كرده است.

گروه بيلدربرگ، يك گروه لابي آمريكايي است كه در سال 1954 در «هتل بيلدربرگ» بنيان نهاده شد و اعضاي بيشتر خانواده‌هاي مشهور آمريكايي از جمله راكفلر، كيسينجر، اغلب مقامات ارشد آمريكايي و غول‌هاي اقتصادي و رسانه‌اي جهان در آن عضويت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها