پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۳

«هرتا مولر»نویسنده برنده جابره نوبل ادبی 2009 و «اومبرتو اکو» نویسنده و فيلسوف شناخته‌شده ایتالیایی، در جشنواره ادبیات جدید شهر مونیخ که امسال برای نخستین بار برگزار می‌شود، حضور می‌یابند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، «اکو» نویسنده رمان «به نام گل سرخ» با همکاری «ژان کلود کاریر» نویسنده فرانسوي، اثر مشترکی با عنوان «آینده بزرگ کتاب» را در بخش نویسندگان این جشنواره معرفی خواهد کرد. علاوه بر این نویسندگان مطرح ، «آنتونیو لوبو آنتونس» نویسنده پرتغالی نیز به این فستیوال خواهد آمد. از جمله آثار این نویسنده می توان به «کتاب وقایع نامه ها» اشاره کرد. 

فستیوال ادبیات جدید شهر مونیخ از 17 نوامبر (26 آبان) آغاز می‌شود و تا 18 روز ادامه دارد. در این فستیوال برنامه‌هایی چون نمایشگاه کتاب مونیخ و جایزه ادبی «گشویستر شول» در هم ادغام شده‌اند. 

نمایشگاه کتاب مونیخ امسال در پنجاهمین دوره برگزاری خود در قالب یکی از بخش‌های این فستیوال برگزار خواهد شد و طی آن حدود 20 هزار جلد کتاب تازه منتشر شده در بخش‌های داستانی، غیرداستانی و کودکان معرفی و عرضه می‌شوند.

از جمله شخصیت های مهم این نمایشگاه کتاب می‌توان به «کن فالوت»، «الکه هایدنرایش»، «سی‌سی پرلینگر»، «دنیل گلاتاور»، «سدی جونز»، «کریستوف بیرمان و «کای میر» اشاره کرد. 

نهادهای مسوول این فستیوال، بخش کارشناسی هنری شهر مونیخ، اتحادیه ناشران وکتابفروشان آلمان و بنیاد خانه ادبیات مونیخ هستند. «ایلیا ترویانو» نویسنده نام آشنای آلمانی متصدی برنامه‌هایی است که در این فستیوال ادبی برگزار می شود و سخنرانی افتتاحیه نیز بر عهده «نورودین فاراه» نویسنده سومالیایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها