جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵
پايان نگارش مجموعه 50 جلدي "روزشمار جنگ از ديدگاه ارتش"

ریيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس ارتش(ساحادم)، از اتمام نگارش مجموعه 50 جلدي "روزشمار جنگ از ديدگاه ارتش" توسط واحد تحقيقات اين سازمان خبر داد و گفت: اين مجموعه، نقش تمامي نيروهاي ارتش در دوران دفاع‌مقدس را تبيين و تحليل كرده است.

اميرسرتيپ حسن سيفي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) با اعلام اين خبر اظهار داشت: اين مجموعه پژوهشي، روزشمار آغاز تا پايان جنگ تحميلي عراق عليه ايران را دربرگرفته و با تكيه بر اسناد موجود در ادارات متخلف ارتش تدوين شده است.

وي مجموعه 50 جلدي "روزشمار جنگ از ديدگاه ارتش" را مستدل‌ترين مجموعه تدوين شده درباره نقش ارتش در دوران دفاع‌مقدس دانست و افزود: اين روزشمار، به سرپرستي اميرسرتيپ احمدي و زير نظر اساتيد اداره آموزش ستاد مشترك ارتش و با همكاري گروهي از اميران سرتيپ شاغل و بازنشسته ارتش تدوين و تنظيم شده است.

ریيس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس ارتش(ساحادم) در پاسخ به سوال خبرنگار ايبنا مبني بر ميزان تفاوت محتواي 50 جلد "روزشمار جنگ از ديدگاه ارتش" با مجموعه "تقوم تاريخ دفاع‌مقدس" تصريح كرد: ما در "روزشمار جنگ از ديدگاه ارتش" نقش تمامي نيروهاي هوايي،‌ زميني،‌ دريايي، هوانيروز و پدافند ارتش در جنگ را تببين و تحليل كرده‌ايم، اما "تقوم تاريخ دفاع‌مقدس" تنها به بازگويي نقش نيروي زميني ارتش در دفاع‌مقدس پرداخته است.

حسن سيفي در پايان يادآور شد: سعي مي‌كنيم كه اولين مجلدات مجموعه 50 جلدي "روزشمار جنگ از ديدگاه ارتش" تا هفته دفاع‌مقدس امسال منتشر شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط