جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۶

با تخریب ساختمان مخزن قدیمی، از روز 17 آگوست (26 مرداد) کار ساخت موزه جدید «هاینریش فون کلایست» در شهر فرانکفورت (اودر) آلمان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، تا پایان سال 2010 به جای این ساختمان مخروبه و بسیار پیش پا افتاده، یک ساختمان مدرن احداث می‌شود. هزینه این پروژه بالغ بر 4/5 میلیون یورو است که از سوی اتحادیه اروپا، ایالت فرانکفورت و دولت آلمان تامین می‌شود. 

به گفته «ولفگانگ دبروین» مدیر این موزه، با گسترش موجودی این موزه از جمله کتابخانه و نسخ خطی آن، که تا پیش از این در انبارهای اجاره‌ای نگهداری می‌شد، تحت شرایط مناسب حفاظتی نگهداری می‌شوند و برای تحقیق و پژوهش نیز قابل دسترسی خواهند بود. در کنار اين مجموعه يك نمایشگاه دائمی جدید و یک مکان برای موزه علوم تربیتی و برپایی مراسم‌هاي مختلف نيز ساخته می شود. 

اواسط ماه جولای یک هیات به اتفاق آرا طرح شرکت معماری خصوصی «لمان» از شهر «اوفنبورگ» را به عنوان برنده اين مسابقه در سراسر اروپا برگزیدند. در این مسابقه بیش از 200 شرکت معماری شرکت کرده بودند. صاحب اين کار ساختمان مرکز پژوهش و یادبود «کلایست» واقع در شهر فرانکفورت است. 

این موزه یادآور «هاینریش فون کلایست» شاعر، نمایشنامه‌نویس و داستانسرای نام‌آور آلمانی متولد فرانکفورت است که ازسال 1777 تا 1811 می‌زیست. از سال 1969 این موزه در یک ساختمان تاریک سبک باروک و پادگان آموزشی سابق در نزدیک «اودر» جای گرفت.
اما از 20 سال پیش مساله یک ساختمان الحاقی مورد بحث قرار گرفت.

هدف اولیه این بود که ساختمان تا سال 2011 ،سال یادبود «کلایست» و دویستمین سال پايان زندگي این نویسنده و شاعر به بهره‌برداري برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها