چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۰

«هاینریش اشتاین فست» نویسنده اتریشی و «آنا کاترینا هان» نویسنده آلمانی به عنوان برندگان جایزه ادبی «هایمیتو فون دودرر» سال 2010 برگزیده شدند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری اتریش، از آن جا که امسال جایزه تشویقی اهدا نخواهد شد، رقم این جایزه ادبی از 20 هزار یورو به 25 هزار یورو افزایش می‌یابد و این مبلغ به صورت مشترک بین دو برنده این جایزه قسمت می‌شود.

«اشتاین فست» در سال 1961 در استرالیا متولد شده ، در وین رشد کرده و امروزه به عنوان نویسنده و نقاش در اشتوتگارت زندگی می‌کند. اندکی پیش وی در انتشارات «پیپر» یازدهمین رمان خود را با عنوان «زیبایی بتمن؛ آخرین ماجرای چنگ» منتشر کرد. 

«هان» که در سال 1970 در «روییت» متولد شده، در اشتوتگارت زندگی می کند. وی در سال 2009 نخستین رمان خود با نام «روزهای کوتاهتر» را توسط انتشارات«سورکمپ» منتشر کرد. 

جایزه ادبی «هایمیتو فون دودرر» که از سال 1996 اهدا می‌شود و توسط یک فرد اهل کلن راه‌اندازی شده، یادآور «هایمیتو فون دودرر» نویسنده اتریشی است که از سال 1896 تا 1966 می زیست. این جایزه از یک تک اثر و یا مجموعه آثار حوزه زبان آلمانی تقدیر می کند که از طریق یک حساسیت زبانی بالا و یا اصالت از دیگر آثار متمایز شده اند.در سال 2008 «جنی ارپنبک» موفق به دریافت این جایزه ادبی شد.

این جایزه در تاریخ 10 اکتبر (18 مهر) در ساختمان شهرداری شهر کلن به برندگان اهدا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها