دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۰
انتشار خاطرات "فضل‌الله جاويدنيا" از سرنگوني 20 جنگنده ارتش صدام

مجموعه خاطرات اميرسرتيپ خلبان فضل‌الله جاويدنيا از دوران جنگ و سرنگوني بيش از 20 جنگنده ارتش متجاوز صدام، در كتابي با عنوان "نبرد در آسمان" گردآوري شده و در آينده‌اي نزديك توسط نشر عماد و با حمايت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس چاپ خواهد شد.\

فضل‌الله جاويدنيا در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، درباره محتواي اين اثر اظهار داشت: من در تمامي عمليات‌هاي نيروي هوايي ارتش در طول دوران دفاع‌مقدس حضور داشته‌ام و چگونگي درگيري‌ها و سرنگوني‌ هواپيماهاي ارتش متجاوز صدام توسط خودم را در كتاب "نبرد در آسمان" شرح داده‌‌ام.

وي ادامه داد: اين اثر را بر اساس دست‌نوشته‌هاي پراكنده‌ام‌ از دوران جنگ تحميلي عراق عليه ايران نوشته‌‌ و ادبيات آن را به گو‌نه‌اي انتخاب كرده‌ام كه براي دانشجويان نهاجا و مخاطبان عام نيز كاربرد و استفاده داشته باشد.

اين خلبان هواپيماي "F14" تصريح كرد: بيش از 20 جنگنده ارتش متجاوز صدام را در عمليات‌هاي مختلف منهدم كرده‌‌ام. بيشتر تصميمات من براي حمله به آن‌ها در لحظه گرفته مي‌شد و همين نكته، كتاب "نبرد در آسمان" را خواندني كرده است.

فضل‌الله جاويدنيا در پايان يادآور شد: اين كتاب، در آينده‌اي نزديك توسط نشر عماد و با حمايت بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع‌مقدس چاپ خواهد شد.

تاكنون كتاب‌هاي متعددي درباره حماسه‌هاي خلبانان و شهداي نيروي هوايي ارتش در دوران دفاع‌‌مقدس منتشر شده كه از جمله آن‌ها مي‌توان به "اع‍ج‍وب‍ه‌ ق‍رن‌: م‍ج‍م‍وع‍ه‌ خ‍اطرات‌ م‍روری‌ ب‍ر زن‍دگ‍ی‌ ش‍ه‍ی‍د س‍رل‍ش‍ك‍ر خ‍ل‍ب‍ان‌ م‍ص‍طف‍ی‌ اردس‍ت‍ان‍ی"‌، "پ‍اک‍ب‍ازان‌ ع‍رص‍ه‌ ع‍ش‍ق"، "ان‍ت‍خ‍اب‍ی‌ دی‍گ‍ر"، "از تبار آسمان" و "ب‍ر ب‍ل‍ن‍دای‌ س‍پ‍ه‍ر: ب‍راس‍اس‌ خ‍اطرات‌ خ‍ل‍ب‍ان‍ان‌ ن‍ی‍روی‌ ه‍وای‍ی‌ ارت‍ش‌" اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط