شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۹
نخستین دفتر شعر فریدی‌فر منتشر شد

نخستین مجموعه شعر ساسان فریدی‌فر با عنوان «از همسایه برایت چراغی به امانت گرفته‌ام» به تازگی توسط انتشارات ابتکارنو منتشر و راهی بازار نشر شده است. این مجموعه در قالب سپید سروده شده است.\

فریدی‌فر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره نخستین مجموعه شعرش توضیح داد: این دفتر 30 قطعه شعر سروده شده طی سال‌های 84 تا 86 را دربرمی‌گیرد. شعرهای این مجموعه پیرامون
مسائل اجتماعی و عاطفی سروده شده‌اند.

وی شعر را از حدود 15 سال پیش به صورت جدی دنبال کرده و در کارگاه‌های شعر سیدعلی صالحی حضور داشته است.

این شاعر درباره تاثیرپذیری‌اش از دیگر شاعران گفت: سعی کرده‌ام در حوزه شعر کلاسیک و معاصر مطالعاتی داشته باشم. از شاعران معاصر که بیشترین تاثیر را بر شعر من داشته‌اند می توانم فروغ فرخ‌زاد، محمدعلی سپانلو و سیدعلی صالحی را نام ببرم.

وی درباره انتخاب عنوان برای هریک از قطعه شعرهای این کتاب یادآور شد: هر قطعه شعر یک موجود زنده است و موجود زنده باید نامی نیز داشته باشد. البته معتقدم عنوان جزوی از شعر است.

فریدی‌فر افزود: در انتخاب عنوان‌های شعرهایم تلاش کرده‌ام ارتباطی میان آن عنوان و مضمون شعر وجود داشته باشد. همچنین گاه آن عنوان به نوعی بخشی از شعر به حساب می‌آید.

«از همسایه برایت چراغی به امانت گرفته‌ام» سروده ساسان فریدی‌فر در شمارگان 1000 نسخه و قیمت 1800 تومان به تازگی توسط انتشارات ابتکارنو منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط