دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۱
برداشتی دیگر از داستان «بیژن و منیژه» ارائه می‌شود

پنجمین نشست از سلسله نشست‌های «شاهنامه‌پژوهی» سرای اهل قلم سه‌شنبه(12 مرداد) برگزار می‌شود و به بررسی موضوع «برداشتی دیگرگون از داستان بیژن و منیژه» اختصاص دارد.\

یاسر موحدفرد، دبیر سلسله نشست‌های «شاهنامه‌پژوهی» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: در این نشست قدمعلی سرامی، عضو هیات امنای بنیاد فردوسی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران با محور قرار دادن یکی از کتاب‌هایش با عنوان «از رن‍گ‌ گ‍ل‌ ت‍ا رن‍ج‌ خ‍ار»(ش‍ک‍ل‌ش‍ن‍اس‍ی‌ داس‍ت‍ان‌‍‌های ش‍اه‍ن‍ام‍ه) که توسط انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است به داستان «بیژن و منیژه» از منظر زبان‌شناسی می‌پردازد.

وی ادامه داد: همچنین کارکردهای داستان‌های شاهنامه در زمان حاضر، برقراری ارتباط میان این داستان‌ها با مسائل روز و بررسی ساختار این داستان‌ها از منظر روایت‌گری و نوع داستان‌سرایی فردوسی دیگر مباحثی است که در این نشست توسط سرامی مطرح می‌شود.

دبیر سلسله نشست‌های «شاهنامه‌پژوهی» سرای اهل قلم در پایان یادآور شد: شیرین امامی از بانوان نقال نیز در این نشست بخش‌هایی از داستان «بیژن و منیژه» را برخوانی می‌کند.

پنجمین نشست ‌«شاهنامه‌پژوهی» با موضوع «برداشتی دیگرگون از داستان بیژن و منیژه» سه‌شنبه(12 مرداد) از ساعت 17 تا 19 در سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره 2 برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط