شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۴
فراخوان مسابقه نمايشنامه‌نويسي بانوان منتشر شد

مسابقه بزرگ نمایشنامه‌نویسی و مقالات تحقیقی و پژوهشی با موضوع بانوان آبان سال جاري توسط معاونت هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود. مقالات و نمايشنامه‌هاي برگزیده در یک مجموعه چاپ خواهد شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، این مسابقه که با دبیری «اعظم بروجردی» در آبان‌ سال جاری برگزار می‌شود جایگزین جشنواره سراسری تئاتر بانوان شده است.

بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی به منظور توجه به تولید متون نمایشی مناسب با مضامین و محور بانوان و با هدف معرفی توانمندی بانوان هنرمند در طول تاریخ و جامعه معاصر برگزار مي‌شود.

این مسابقه در دو بخش و با موضوع «شخصیت‌های تاریخی بانوان ایران، جهان و اسلام» و نمایشنامه‌هایی با محوریت «زنان جامعه معاصر» برگزار می‌شود.

نمایشنامه‌های منتخب در یک کتاب چاپ و جایزه تعلق گرفته به اثر برگزیده، «حق چاپ اثر برای یک بار چاپ توسط ستاد جشنواره» خواهد بود.

در بخش پژوهش این مسابقه هم موضوعات «بررسی شخصیت زنان بزرگ تاریخ و جنبه‌های نمایشی آن»، «بررسی شخصیت زن در نمایشنامه‌های ایران و جهان»، «بررسی شخصیت‌های تاریخی زنان مسلمان در نمایشنامه» و «تئاتر بانوان و نقش آن در جامعه و فرهنگ شهری» مورد توجه قرار گرفته است. مقالات برگزیده در یک مجموعه چاپ می‌شود.

مسابقه بزرگ نمایشنامه‌نویسی و مقالات تحقیقی و پژوهشی با موضوع بانوان آبان سال جاري توسط معاونت هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

حداکثر مهلت ارسال آثار تا اول مهر به دبيرخانه مسابقه واقع در معاونت هنري سازمان فرهنگي و هنري شهرداري اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها