پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۸
دومین مجموعه شعر قاسمی منتشر شد

بهرزو قاسمی(رها) به تازگی دومین مجموعه شعر خود را با عنوان «مرگ پرواز» توسط انتشارات آوای‌‌کلار منتشر و راهی بازار نشر کرده است. شعرهای این مجموعه در قالب سپید سروده شده‌اند./

قاسمی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این مجموعه توضیح داد: مجموعه شعر «مرگ پرواز» دربرگیرنده 110 قطعه شعر سپید سروده شده درباره موضوعات اجتماعی، عاطفی و عرفانی طی سال‌های 85 تا 88 است.

وی به نخستین مجموعه شعرش با عنوان «بوی سبز انتظار» اشاره و تصریح کرد: نخستین دفتر شعرم در قالب غزل و سروده‌هایی درباره امام زمان(عج) بود که توسط انتشارات یاران آفتاب راهی بازار نشر شد.
این شاعر ادامه داد: پیش‌تر اغلب سروده‌هایم در قالب غزل بودند و این شعرها را در وبلاگم نیز منتشر می‌کردم. با گذشت زمان مخاطبانی که شعرهایم را از طریق وبلاگم دنبال می‌کردند، من را به سوی شعر نو سوق دادند.

وی با تاکید بر نیاز شاعران به حمایت و پشتیبانی برای معرفی آثارشان توضیح داد: حمایت از شاعران در چاپ و توزیع مجموعه شعرهایشان، به ویژه شاعرانی که شهرت چندانی ندارند، برای معرفی این افراد امری ضروری است. در حال حاضر اکثر شاعران باید مجموعه شعرهایشان را با هزینه خود منتشر کنند. علاوه بر این توزیع این دفترها نیز بر عهده آنان است. این امر در ناشناخته ماندن شاعر و آثارش تاثیر به‌سزایی دارد.

قاسمی در ادامه از چند دفتر شعر آماده یا در دست انتشارش خبر داد و گفت: مجموعه غزل «حجم احساس» حدود دو سال می‌شود که توسط انتشارات آوای‌کلار در دست چاپ است. همچنین نشر ملرد مجموعه شعر سپید «باورم کن» را در دست انتشار دارد.

وی در پایان یادآور شد: مجموعه شعرهای «ماتم کهنه، داغ مدینه» و «نغمه‌های غم» به ترتیب دربرگیرنده سروده‌های آیینی من درباره حضرت علی(ع) و ایام فاطمیه و همچنین واقعه عاشورا و ماه محرم اند. این دو مجموعه نیز آماده انتشارند اما با توجه به نبود حمایت کافی برای چاپ کتاب و توزیع آن، هنوز این دو دفتر را به هیچ ناشری برای چاپ نسپرده‌ام.

بهروز قاسمی(رها) متولد سال 1339 در مازندران و فارغ‌التحصیل رشته بهداشت حرفه‌ای در مقطع کارشناسی از دانشگاه شهید بهشتی است. در حال حاضر نیز عضو انجمن شعر حوزه هنری کرج است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    بسیار عالی براتون آرزوی موفقیتها و پیروزیهای مداوم رو دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط