سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۵
رامون روييز، نويسنده مكزيكي درگذشت

«رامون ادواردو روييز» نويسنده و مورخ 88 ساله مكزيكي كه آثار متعددي درباره كشورش و آمريكاي لاتين نوشته بود، درگذشت._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از واشنگتن پست، رامون ادواردو روييز كه براي نوشتن آثار تاريخي در زمينه مكزيك و آمريكاي لاتين چهره‌اي شناخته شده بود، و بررسي عميقي درباره انقلاب كوبا و مكزيك كرده بود، در منزلش در سانتافه كاليفرنيا درگذشت. 

دكتر روييز كه ازسال 1970 به دپارتمان تاريخ دانشگاه كاليفرنيا در سان ديگو ملحق شده بود، و در اوايل همان دهه به عنوان رييس اين بخش برگزيده شد، 15 كتاب نوشته بود كه «پيروزي‌ها و تراژدي: تاريخ مردم مكزيك»، «كوبا: به ثمر رساندن يك انقلاب»، «اغتشاش بزرگ: مكزيك، 1924-1905» از جمله آن‌هاست. 

در سال 1998 او در كنار چهره‌هاي بزرگ آمريكايي چون اي.ال. دكتروف، آرتور شلزينگر و استفن آمبروز جايزه مدال بشردوستي ملي را دريافت كرد. 

او كه در سال 1912 در سان ديگو متولد شده بود از طريق زندگي پدر خودش كه كشاورزي بود كه به دنبال فعاليت‌هاي سياسي مجبور به ترك كشور شد با انقلاب مكزيك آشنا شد. 

او در سال 1991 از دانشگاه بازنشسته شد و بقيه عمرش را صرف نوشتن كرد. در سال 2003 كتاب خاطرات او با عنوان «خاطرات يك مرد» منتشر شد. در اين كتاب او دو فرهنگ آمريكايي مكزيكي را با يكديگر مقايسه كرده و به عنوان مردي كه هر دو فرهنگ را درك كرده به تفسير آن‌ها پرداخته است. آخرين كتاب او با عنوان «مكزيك: چرا عده كمي ثروتمند و بقيه مردم فقير هستند» توسط دانشگاه كاليفرنيا منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها