چهارشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۰
«خوزستان سرزمين اساطير» منتشر شد

سومين كتاب تصويري ـ تشريحي انجمن دوستداران ميراث فرهنگي تاريانا خوزستان با عنوان «خوزستان سرزمين اساطير» منتشر شد. در اين كتاب خوزستان به مانند مجموعه‌اي تشبيه شده که مي‌توان از همه دوره‌هاي تاريخي گنجينه‌هايي را در آن مشاهده کرد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، كتاب و آلبوم «خوزستان سرزمين اساطير» در قالب 16 عکس از غلامرضا مسعودي و نوشتارهايي از مجتبي گهستوني با طراحي محمد فلسفي منتشر شده است.

نويسنده خوزستان را به مانند مجموعه‌اي تشبيه کرده است که در آن مي‌توان از همه دوره‌هاي تاريخي گنجينه‌هايي را مشاهده کرد. آداب، رسوم و باورهايي که ريشه در تاريخ کهن اين سرزمين دارد از جمله نوشتارهاي اين كتاب است.

گهستوني، عضو انجمن دوستداران ميراث فرهنگي تارياناي خوزستان در اين نوشتار آورده است: «فرصت‌هاي بکر و زيبايي‌هاي قابل توجه خوزستان که به حق شاهد بلوغ ادوار تاريخي بشر بوده است، عطش و ذائقه هر گردشگر و علاقه‌مند به تاريخ را فرو مي‌نشاند. چون به خوزستان که بيايي از آغاز، گذرگاه و محل استقرار نژادها و قوم‌هاي مختلف بوده است، لقب «خوزستان سرزمين اساطير» را به آن خواهيد داد.

در آلبوم «خوزستان سرزمين اساطير» عکس‌ها و نوشتارهايي از مسجد رنگوني‌هاي آبادان، رقص محلي بختياري، زيگورات چغازنبيل و آرامگاه دانيال نبي در شوش، آبشار شوي و حمام کرناسيون دزفول، منطقه مير احمد و تنگ کول فرح ايذه، منطقه عملياتي كوشك، منطقه آرپناه لالي، تالاب شادگان، کاروانسراي افضل شوشتر، مجتمع اقامتي و تفريحي جزيره شهيد عباسپور، مال‏آقا در باغ ‌ملک و منگره در انديمشک آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها