سه‌شنبه ۱۵ تیر ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۶
كتابي در تشريح روش‌هاي آماري علوم مراقبتي منتشر شد

كتاب «روش‌هاي آماري در تحقيقات علوم مراقبتي و درماني» اثر باربارا هازارد مونرو با ترجمه ملاحت نيك‌روان مفرد از سوي نشر نوردانش منتشر شد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين نوشتار در حوزه روش‌هاي آماري علوم مراقبتي، يكي از كاربردي‌ترين كتاب‌هاي آماري براي دانشجويان مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري ترجمه شده است.

كتاب حاضر نيازمند فراگيري و تمرين عملي بر برنامه‌ نرم‌افزار spss و جزو معدود كتاب‌هايي است كه در آن از فرمول‌هاي آماري چندان صحبت نشده و تنها به توضيح زمان استفاده از آن‌ها و نحوه اجراي اين فرمول‌ها توسط نرم‌افزار رايانه پرداخته است.

ترجمه اين نوشتار براي تمرينات دانشجويان و تسلط آنها به محاسبات آماري توسط كامپيوتر راه‌گشا است.

اين اثر داراي دو بخش است كه بخش نخست آن با عنوان «سازماندهي و نمايش داده‌ها» به مباحثي چون سازماندهي، آمار توصيفي يك متغيري و اصول كليدي در آمار استنباطي مي‌پردازد و بخش دوم با عنوان «روش‌هاي خاص آماري» به مسايل روش‌هاي انتخابي ناپارامتري، آزمون‌هاي t: اندازه‌گيري اختلاف ميان ميانگين گروه‌ها، تفاوت ميانگين‌هاي گروه: آناليز واريانس يك طرفه، آناليز كوواريانس، همبستگي، رگرسيون، آناليز عاملي اكتشافي و مدل‌سازي معادله ساختاري مي‌پردازد.

در پايان اين نوشتار ضميمه‌اي از A تا G درباره درصد ناحيه كلي در منحني نرمال بين مقدار Z و ميانگين، توزيع احتمال X ، نقاطع 5% و 1% براي توزيع f، مقادير بحراني براي ضريب همبستگي، تبديل r به z و پيمايشي براي تمرينات تدوين شده است.

كتاب «روش‌هاي آماري در تحقيقات علوم مراقبتي و درماني» در 448 صفحه، 1100 نسخه و بهاي 158 هزار ريال از سوي نشر نوردانش منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها