دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۰

«شهر فرشتگان» تازه ترین رمان «کریستا ولف» تنها رمان جدید در جمع 10 کتاب داستانی پرفروش این هفته آلمان بود._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اشپیگل، این رمان که از مکان چهاردهم رده بندی پرفروش ترین رمان ها ، به مکان ششم صعود کرده را انتشارات سورکمپ منتشر و روانه بازار کرده است.

این کتاب جدید در حقیقت داستان زندگی شخص نویسنده است. منظور از عنوان «شهر فرشتگان»، شهر لس‌آنجلس است؛ شهری که «وولف» پس از فروپاشی آلمان دموکراتیک و اوج جنجال ادبی دو آلمان، برای چند ماهی به آنجا رفت. 

در این داستان راوی در اوایل دهه 90 به دعوت مرکز «گتی» چند ماهی را در لس آنجلس به سر برد. پروژه تحقیقیاتی وی ،نامه های ویژه ای‌مربوط به ماترک یک دوست درگذشته است که سرنوشت وی را زنی ردیابی می کند که از آلمان تحت حاکمیت نازی ها به لس‌آنجلس مهاجرت کرده است. «ولف» در این کتاب به این مسئله اشاره می کند که چگونه شهر لس‌آنجلس در زمان جنگ دوم جهانی به عنوان مرکزی برای آلمانی های مهاجر لقب گرفته بود. 

«کریستا ولف» متولد 1929 در شهر «لاندسبرگ» است و اکنون همراه همسرش «گرهارد ولف» در برلین زندگی می کند.وی از جمله برجسته ترین نویسندگان معاصر آلمانی زبان است که آثارش به زبان‌های بسیاری ترجمه شده و جوایز ملی و بین المللی بسیاری را دریافت کرده است.از جمله می توان به جایزه «هاینریش مان» آکادمی هنر درسال 1963، جایزه ادبی برمن در سال 1977،جایزه کئورگ بوشنر آکادمی زبان و ادبیات آلمان در «دارم اشتاد» در 1985، جایزه ملی اتریش برای ادبیات اروپا در سال 1985، جایزه گشویستر شول شهر مونیخ در سال 1987 ، جایزه ملی درجه یک برای هنر و ادبیات در سال 1987 و جایزه نلی ساکس 1999 اشاره کرد. «تفکر در مورد کریستا تی» و «مظهر کودکی» از جمله آثار پیشین این نویسنده هستند. 

در هفته ای که گذشت، جدول پرفروش ترین رمان ها همچنان شاهد صدرنشینی «تا اولین اشعه آفتاب» استفانی میر بود و «زنبورکودن» تامی یاود هم در مکان دوم جای داشت.دیگر خانه ها نیز به ترتیب در اختیار «گارو» اثر لئونی سوان، «صبح دوباره برایت می نویسم» سیسیلیا آرن، «مجموعه دار چشم» اثر سباستین فیتسک، «دشم در سایه» هنینگ مانکل، «اشعه آفتاب» دونا لئون، «رحمت» به قلم «جوسی آدلر اولسن» و «آخرین شب در رودخانه توئیستد» نوشته جان ایروینگ بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها