شنبه ۱۲ تیر ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۹
تعلیق 2 ساله کارمند فرانسوی به خاطر یک کتاب

یک زن کارمند فرانسوی به خاطر نوشتن کتابی درباره وضعیت کسالت آور محیط کارش به مدت 2 سال بدون حقوق از کار اخراج شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، این زن 30 ساله کتاب خود را با عنوان «کاملا زیر برف» و نام مستعار «زو شپارد» منتشر و در آن شرح داده که همکارانش گاهی ساعت‌ها جلسه برگزار می کنند و در آخر کار هیچ نتیجه و تصمیم خاصی هم گرفته نمی‌شود. عنوان فرعی کتاب « چگونه می‌توان 35 ساعت در ماه کار کرد؟» است.

نویسنده کتاب از سال 2007 در اداره منطقه ای آکوتین در جنوب غربی فرانسه مشغول به کار است و در کتاب خود شرح داده که چطور کارهایی را که همکارانش در طول یک هفته انجام می‌دهند، او ظرف چند ساعت اندک انجام داده است. او در کتاب با لحنی تمسخرآمیز و البته قلمی زیبا کار های انجام شده در محل کارش را نقد کرده است.

کمیته انظباطی منطقه آکوتین روز پنجشنبه در جلسه‌ای رای داد که خانم شفارد به مدت دو سال بدون حقوق از کار معلق شود. برنارد بایر یکی از حقوقدانان این کمیته در این باره گفت: عبارت‌های به کار گرفته شده در کتاب به شدت توهین آمیز است و در برخی موارد حفظ اسرار نیز نقض شده است. با این حال دلفین کراست وکیل این کارمند فرانسوی می‌گوید او به عنوان یک شهروند حق داشته که کتابی طعنه آمیز و انتقادی بنویسد، حتی اگر کسی احساس خوبی نسبت به آن نداشته باشد.

تصمیم نهایی درباره وضعیت این کارمند فرانسوی طی یک ماه آینده در شورای منطقه‌ای فرانسه گرفته خواهد شد. شفر در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه کتاب خود را نوعی فریاد نومیدانه توصیف کرده است. او می‌گوید: یک روز به من یک ماموریت پنج روزه دادند که فقط فونت یک سند را تغییر بدهم. همچنین بارها جلسات طولانی بدون هدف برگزار می‌کردند ... که فقط اتلاف وقت بود. این وضعیت واقعا منزجر کننده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها