دوشنبه ۲۱ تیر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۵
درمان اختلالات اضطرابی کودک و جوانان منتشر شد

کتاب «اختلالات اضطرابی در کودکان و جوانان» اثر رابرت ویس با ترجمه حسین ابراهیمی مقدم از سوی موسسه انتشارات مدبر منتشر شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این نوشتار ویژه والدین کودکان مبتلا به ترس‌های مرضی اجتماعی، اختلال اضطراب جدایی یا اختلال اضطراب فراگیر نگاشته شده تا آنها بتوانند احتمال رفع اختلال در کودکان را به حداکثر برسانند.

مواجه‌سازی کودکان با خاطره‌ها یا محرک‌های تداعی شده با حوادث آسیب‌زا و سپس تشویق آنها به فکر کردن و کنار آمدن با ضربه روانی، روش سازگارانه‌تری است. درمانگر به کودک مهارت‌های کنار آمدن و مقابله با اضطراب را آموزش می‌دهد که اکثر درمانگران مهارت‌های تن آرامی نظیر تنفس عمیق یا آرام‌سازی عضلانی را نیز آموزش می‌دهند.

براساس مقدمه این نوشتار، مطالعه دوقولوها نشان می‌ دهد که 50 درصد پراکندگی در نشانگان کودکان مبتلا به ترس‌های مرضی اجتماعی به وراثت مربوط است و مطالعات فامیلی نشان می‌دهد که تمایل به تجربه اضطراب در محیط‌های اجتماعی و تشخیص ترس مرضی اجتماعی به طور ویژه در خانواده‌ها وجود دارد.

این نوشتار با تعریفی از اختلالات اضطرابی در کودکان و جوانان، اختلالات ترس شرطی شده، ترس مرضی خاص، ترس مرضی اجتماعی، سبب شناسی، اختلال استرس پس از ضربه روانی، اختلال رعبی در کودکان و نوجوانان آغاز شده و پس از آن به درمان رفتاری-شناختی برای ترس‌های مرضی اجتماعی، اختلال اضطراب جدایی، درمان رفتاری - شناختی برای اختلال استرس پس از ضربه روانی و دارودرمانی برای اضطراب ختم می‌شود.

هر یک از فصول این نوشتار با ارایه مثالی واقعی از زندگی بیماران اضطرابی آغاز می‌شود و با پرسش‌هایی مرتبط با مباحث هر فصل پایان می‌یابد.

کتاب «اختلالات اضطرابی در کودکان و جوانان» در 152 صفحه، قطع رقعی، شمارگان 2200 نسخه و بهای 30 هزار ریال از سوی نشر مدبر منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها