یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۶
مردانی: برگزیدگان در چاپ آثار بعدی حمایت شوند

مهدی مردانی شاعر و شایسته تقدیر بخش «شعر معاصر» دوازدهمین دوره جایزه «کتاب فصل» حمایت از پدیدآورندگان را در چاپ کتاب‌های بعدی آن‌ها ضروری می‌داند تا این افراد با دلگرمی بیشتری بتوانند ادامه مسیر دهند.\

مردانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره چهارمین مجموعه شعرش گفت: «پشت پرده ملکوت» که در این دوره از جایزه «کتاب فصل» شایسته تقدیر شناخته شد، حدود 50 قطعه غزل و رباعی پیرامون موضوع و مسائل آیینی را شامل می‌شود و توسط انتشارات فصل پنجم راهی بازار نشر شده است.

وی موضوعی بودن این مجموعه را بارزترین تفاوت آن با دیگر دفترهای شعرش معرفی و تصریح کرد: محتوای این شعرها متفاوت است و از سوی دیگر تمامی سروده‌ها پیرامون موضوع آیینی در نظر گرفته شده‌اند. همچنین شعرها در اثر گذشت زمان به پختگی ویژه‌ای رسیده‌اند و شاید علت دیده شدن این کتاب در جایزه «کتاب فصل» نیز همین باشد.

این شاعر با تاکید بر تاثیر مثبت برپایی جایزه «کتاب فصل» در ادامه مسیر شاعر و نویسنده اظهار داشت: آگاهی پدیدآورندگان آثار از جایگاهی برای ارزیابی کتاب‌های منتشر شده در هر فصل و مشخص کردن آثار برتر از دیگر آثار توسط کارشناسان هر حوزه امری شایسته است و قوت قلبی برای نویسنده، شاعر یا مترجم به حساب می‌آید.

وی در ارائه پیشنهادی برای بهتر برگزار شدن دوره‌های بعدی این جایزه افزود: حمایت از پدیدآورندگان آثار برگزیده برای چاپ کتاب‌های بعدی آن‌ها بهترین تشویق می‌تواند باشد و مانع از دلسردی این افراد در حوزه تدوین و نشر کتاب می‌شود.

مردانی در پایان یادآور شد: بهتر است آثار منتشر شده هر فصل در شهرستان‌ها نیز به‌طور گسترده گردآوری شود و امکان شرکت در جایزه «کتاب فصل» برای تمامی پدیدآورندگان آثار مکتوب یکسان باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط