یکشنبه ۶ تیر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۵
نگاهي به «گفت‌و‌گوي اسلام و مسيحيت» در اتريش

مراسم رونمايي از كتاب «گفت‌و‌گوي اسلام و مسيحيت» با موضوع تفسير كلام خداوند با حضور شخصيت‌ها و چهره‌هاي سياسي، دانشگاهي، علمي و مذهبي در آكادمي علوم اتريش همزمان با نخستين هفته تيرماه برگزار شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، كتاب «گفت‌وگوي اسلام و مسيحيت» چهارمين جلد از كتاب‌هاي «گفت‌وگوي اديان» به شمار مي‌آيد كه به دو زبان فارسي و آلماني به رشته تحرير در آمده است.

بخش فارسي اين كتاب توسط دكتر عبدالمجيد ميردامادي و بخش آلماني آن توسط پروفسور آندرياس بشته (Andreas Bsteh) تقرير شده است و اين اثر در مجموع 12 مقاله را در330 صفحه در بر مي‌گيرد.

در اين مراسم،‌ كرويسن برونر (Kroissen Brunner) رييس امور گفت‌وگوي فرهنگي وزارت خارجه اتريش، درباره تاريخچه گفت‌وگوهاي ايران و اتريش در زمينه‌هاي هم‌زيستي مسالمت‌آميز انسان‌ها به تفصيل سخن گفت.

سپس پروفسور فراگنر، رييس انستيتو خاورشناسي اتريش نيز به زمينه‌هاي فلسفي گفت‌وگوي اديان و اين كه آزادي بيان و انديشه از مسايلي است كه در حوزه گفت‌وگو به آن توجه مي‌شود،‌ اشاره كرد و  گفت‌وگو را مستلزم وجود زمينه‌هاي دموكراسي از جمله آزادي انديشه و وجدان بشري خواند.

همچنين پروفسور آندرياس بشته، رييس حوزه كليساي سنت گابريل اتريش، به تاريخ گفت‌وگوها از سال 1995 ميلادي تاكنون كه در چهار دوره انجام گرفته است، اشاره داشت و ضمن معرفي كتاب «گفت‌وگوي اسلام و مسيحيت» با موضوع هرمنوتيك، از زحمات و تلاش‌هاي دكتر ميردامادي تجليل كرد.

در پايان اين برنامه،‌ بوكس باوم، سفير اتريش در تهران، به تاريخ روابط سياسي ـ فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و اتريش اشاره كرد و اظهار داشت: سفارت اتريش در تهران تنها عهده‌دار كارهاي سياسي نيست، بلكه توجه خاصي به مسايل فرهنگي دارد. اميدواريم در آينده بتوانيم وسعت بيشتري به برنامه‌ها بدهيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها