پنجشنبه ۳ تیر ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۱
برزیل میهمان نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال 2013

بر مبنای تفاهم نامه‌ای که بين «یورگن باس» مدیر نمایشگاه کتاب فرانکفورت و مقامات برزیلی به امضا رسید، کشور برزیل به عنوان میهمان افتخاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت در سال 2013 انتخاب شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، «یورگن باس» پس از امضای این تفاهم‌نامه اعلام کرد: در سال‌های اخیر ترجمه آثار نویسندگان برزیلی در آلمان بسیار اندک بوده و به استثنای نویسندگان کلاسیکی همچون «یورگه آمادو» و یا نویسنده شاخصی همچون «پائولو کوئیلو» که آثارشان وارد بازار نشر آلمان شد، جای دیگر نویسندگان این کشور در بازار ترجمه آلمان خالی است.در این جا این امکان وجود دارد که این امر جبران شده و فاصله ها کمتر شود. 

اين در حالي است كه برزیل پیش از این يك بار ديگر در سال 1994 میهمان این نمایشگاه بین‌المللی که بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب دنیاست، بود. 

«یوکا فریرا» وزیر فرهنگ برزیل، این امر را نه تنها شانسی برای بخش انتشارات این کشور برشمرد، بلکه آن را بختی برای گفتگو فرهنگی و تبادل فرهنگ برزیل با تمام دنیا نامید. 

«مائوریستیو دملو» از آکادمی ادبیات «لتراس» برزیل نیز گفت: واضح است که موفقیت اقتصادی این کشور و پیشرفت آن ،طبیعتا باید با تعهدات فرهنگی همراه شود. برزیل بزرگ‌ترین شریک تجاری آلمان در آمریکای جنوبی است و در بازار کتاب آن هر سال 45 هزار عنوان کتاب جدید منتشر می‌شود. وي افزود: برزیل برای آلمان بزرگترین صادر کننده جواز در قاره آمریکا، حتی قبل از ایالات متحده است.
 
با توجه به اين كه هر سال ترجمه‌های زیادی از کتاب‌های متعلق به نویسندگان کشور میهمان همان سال در نمایشگاه کتاب فرانکفورت منتشر می‌شود، «باس» خواستار ترجمه آثار نویسندگان معاصری همچون «آدریانا لیسبائو» ،«یوآئو پادولو سوئنسا» و «سانتیاگو نظریان» به زیان آلمانی شد و آن را بخش جدایی‌ناپذیری از قراداد میان این نمایشگاه و کشور میهمان دانست.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها