دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۵

گونتر گراس نویسنده برنده نوبل آلمان به تازگی یک کتاب جدید تحت عنوان «واژه‌های گریم» را به رشته تحریر درآورده که موضوع آن در مورد زندگی برادران «گریم»، دو نویسنده آلمانی مشهور کودکان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، در اطلاعیه‌ای که در این مورد از سوی انتشارات «اشتایدل» منتشر شده، آمده است:«واژه‌های گریم» عنوان این کتاب، یک منشور عاشقانه به زبان آلمانی و واژه های آلمانی است که به آن ضمیمه شده است. 

گراس در این اثر جدید خود در مورد مراحل زندگی این دو برادر قصه نویس و هم‌عصران آن‌ها اعم از خانواده و فامیل ،ناشران، دوستان، تحسین‌كنندگان و مخالفان آن ها مطالب خود را به رشته تحریر درآورده است. وی همچنین به سیر تاریخ آلمان از زمان حکومت شاهزاده‌ها تا اولین کوشش ها برای رسیدن به دموکراسی پرداخته است. 

کتاب «واژه های گریم» در تاریخ 3 سپتامبر (12 شهریور) در 360 صفحه توسط انتشارات «اشتایدل» منتشر می‌شود. 

یاکوب گریم و ویلهلم گریم که به عنوان برادران گریم شناخته مي‌شوند، به ترتیب در سال های 1785 و 1786 در «هاناو» متولد شدند و در سال های 1863 و 1859 در برلین درگذشتند. داستان‌های بسیاری که این دو نویسنده برای کودکان به رشته تحریر درآوردند، دارای شهرت جهانی است. از این دو نویسنده همچنین یک واژه نامه موسوم به واژه نامه برادران گریم به جا مانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها