شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۰
واكاوي كتابي انعكاس اختلالات رواني در سينما

نشست حوزه روان‌شناسي سراي اهل قلم عصر امروز(29 خرداد ماه) به بررسي كتابي از دكتر ماهيار آذر اختصاص دارد. فيلم‌هايي از اختلالات حوزه روان‌پزشكي و روان‌شناسي در اين كتاب معرفي و انواع آنها در قالب آثار سينمايي بررسي شده‌اند.\

سپيده باطبي، دبير نشست‌هاي حوزه روان‌‌شناسي سراي اهل قلم، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب، عنوان داشت: در اين نشست كه به نقد و بررسي كتاب «سينما و روان‌پزشكي» اختصاص دارد، دكتر ماهيار آذر، روان‌شناس و نويسنده اثر نيز در معرفي صحيح و تبيين زواياي اين كتاب به عنوان يكي از سخنران‌ها حضور دارد.

وي بررسيانواع اختلالات رواني و نشانه‌شناسي را كه در ابتداي اثر معرفي از آنها ارايه شده است، از عمده مباحث اين نوشتار برشمرد كه نگارنده فيلم‌ها و شخصيت‌هاي سينمايي را كه با اين اختلالات بر پرده سينما حضور يافته‌اند، معرفي مي‌كند. باطبي گفت: اين كتاب به نوعي كاركردهاي سينما را در شناساندن اين عارضه‌هاي رواني و نحوه برخورد با آنها را آشكار مي‌سازد.

باطبي با اشاره به اين كه اين اثر رويكرد درماني دارد، ياد آور شد: كتاب «سينما و روان‌پزشكي» سال 88 از سوي انتشارات ارجمند روانه بازار نشر شد.
 
نشست تخصصي نقد و بررسي كتاب «سينما و روان‌پزشكي» شنبه، 29 خرداد ماه، از ساعت 17 تا 19 با حضور دكتر فريد حسيني و دكتر حسن اسكندري، به عنوان منتقدان محتوايي اين نوشتار و همچنين دكتر ماهيار آذر، روان‌شناس و نويسنده، در سراي اهل قلم به نشاني خيابان انقلاب اسلامي، خيابان فلسطين جنوبي، كوچه خواجه نصير، شماره دو، طبقه دوم برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط