جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۹

کشمکش تلخ بر سر میراث میلیونی «استیگ لارسن» نویسنده شهیر سوئدی و سه‌گانه پرفروش او با عنوان «هزاره» وارد دور تازه‌ای شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، «یوآکیم لارسن» برادر این نویسنده در گفتگو با فرستنده تلويزیونی «اس وی‌تی» اعلام کرد: مذاکرات چند ماهه با «اوا گابریلسن» شریک زندگي این نویسنده همچنان بی‌نتیجه باقی مانده و او پیشنهاد ما را نه به صورت کلی و نه به صورت جزیی نپذیرفته است. 

پیشنهاد ارائه شده به «گابریلسون» 20 میلیون کرون و داشتن یک جایگاه در هیات مشاوران مسئول اداره میراث ادبی «لارسن» بود. میراثی که از سه‌گانه موفق بین‌المللی جنایی «لارسن» باقی مانده و قهرمان آن «لیزبت سالاندر» است، حداقل پنج برابر رقمی که به «گابریلسن» پیشنهاد شده، ارزش دارد. 

«استیگ لارسن» در سال 2004پیش از انتشار نخستین جلد از این سه‌گانه بر اثر سکته قلبی درگذشت.او از خود هیچ وصیت‌نامه‌ای بر جای نگذاشت. او 32 سال شریک «گابریلسن» بود ولی از آن‌جا كه سند ثبت شده‌اي از ازدواج آنها وجود نداشت، همه میراث او به دست پدر و برادرش افتاد. 

«یوآکیم لارسن» ، «گابریلسن» را به دلیل آنکه مدت 5 سال است وی و پدرش را بدنام کرده، مورد انتقاد قرار داد. «گابریلسن» نیز نسبت به این انتقاد واکنش نشان داد و اعلام کرد که بستگان «لارسن» به طور یک طرفه مذاکرات را قطع کرده‌اند و به وکیل وی تنها یک اطلاعیه کوتاه فرستادند. «گابریلسن» در نظر دارد پس از تابستان یک کتاب در مورد نقش خود در پیدایش سه گانه «هزاره» منتشر کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها