یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۸

کتاب اجتماعی «سواری در جهنم» نوشته «الریخ دترویس» نویسنده آلمانی و کتاب اقتصادی «ورشکستگی ملی در راه است» ، کتاب های جدید این هفته در جدول پرفروش ترین های غیر داستانی كشور آلمان بودند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اشپیگل، «سواری در جهنم» داستان زندگی پسر بدی به نام «اولی» است که بعدها عضو باشگاه موتورسواری «فرشته درخشان» می‌شود. باشگاه «فرشته درخشان» در سال 1948 در 32 کشور دنیا تاسیس شد. این باشگاه‌ها چندین دهه از طریق مقامات سیاسی و مطبوعات به جرم‌های گوناگون ربط داده شدند و اعضای آن ها با محکومیت های فردی و گروهی مواجه شدند. 

کشور آلمان از دهه 70 شاهد ظهوراین باشگاه بود.فعالیت این باشگاه در آلمان بسیار گسترده بود و شامل چندین شهر از جمله برلین، کیل، هامبورگ و دوسلدورف می‌شد. دو باشگاه شهرهای هامبورگ و دوسلدورف از سال 1983 به عنوان انجمن تبهکارانه با ممنوعیت روبه‌رو شدند. 

«اولی» در این کتاب ما را همراه برادرش به دریای جنوب، آفریقای جنوبی و آمریکا می‌برد. او ازاین باشگاه در آلمان و قوانین و مقررات مخفی آن سخن به میان می‌آورد و به توصیف فعالیت‌های جنایی با اسلحه و مواد مخدر و نیز فعالیت های غیر اخلاقی می‌پردازد. 

کتاب اقتصادی «ورشکستگی ملی در راه است» نوشته «میشائیل گرانت» است که به عنوان روزنامه نگار ، نویسنده کتاب و فیلمنامه در نزدیکی اشتوتگارت زندگی می کند.او برمبنای تجارب خود، از نقش و موقعیت همکار و شریک درتجارت آگاهی دارد. 

«گرانت» در این کتاب خود به این مساله پرداخته که با توجه به بحران اقتصادی، ورشکستگی ملی در راه است و مردم باید دارایی های خود را نجات دهند. اتفاقاتی که در دوبی و یونان رخ داده، تنها گوشه ای از بحرانی است که در راه است و دولت ها باید هرچه زودتر برای این مساله راهکارهایی بیابند. این کتاب که مشتمل بر اطلاعاتی است که هر شخص باید در مورد بحران اخیر داشته باشد، این هفته با یک پله سقوط ،هشتمین مکان جدول را به خود اختصاص داده است. 

در هفته ای که گذشت، کتاب های در میانه زندگی ، هشدار کودک و خوشبختی به‌ندرت به تنهایی می‌آید ،از مکان اول تا سوم جای گرفته‌اند و از مکان چهارم به بعد نیز کتاب‌های دیوانه، شادی جسمی، من که هستم، قرن ما و برهنگی‌گرایی قرار گرفته‌اند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها