دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۰۰
ارتباط مدرنيته با فلسفه يونان

استاد فلسفه هنر دانشگاه هنر درصدد نشان دادن ارتباط انديشه افلاطون و ارسطو و مسايل مدرن در كتاب «مدرنيته، فلسفه يونان و پايديا» است.\

محمد ضيمران در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: همچنين اين كتاب، شناخته شده بودن فلسفه يونان در ايران را به دليل ارتباط موثري كه مي‌توان با آن داشت، بررسي مي‌كند.

وي مبحث هرمنوتيك با طلايه‌داري گادامر را از نمودهاي ارتباط مدرنيته و فلسفه يونان برشمرد و گفت:‌ هرمنوتيك به عنوان يكي از ابزار شناخت در دوران معاصر، از مفهوم ديالوگ در انديشه يوناني بهره برده است.

ضيمران افزود: مدرنيته پديده‌اي معاصر است كه ما در درون آن قرار گرفته‌ايم، اما مباني فكري آن در فلسفه يونان نهفته است. من در اين كتاب در پي شناسايي دستاوردهاي فلسفه يونان و ارتباط آنها با پديده‌هاي مدرن هستم.

وي به ريشه داشتن فلسفه اسلامي در فلسفه يونان اشاره كرد و گفت: اكنون كه توجه به انديشه يوناني در كشورمان كمرنگ است، اين كتاب مي‌تواند مباني ميراث‌هاي فرهنگي كشورمان را به ما يادآوري كند.

ضيمران با اشاره به انتشار اين كتاب در آينده‌اي نزديك، از ذكر نام نشري كه قرار است اين اثر را به بازار بفرستد، خودداري كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط