چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۵
انتشار «ایران، تاریخ، اقتصاد و فرهنگ» در روسيه

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو با همكاري انستیتو شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه، کتاب «ایران، تاریخ، اقتصاد و فرهنگ» را منتشر كرد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، این کتاب مجموعه مقالات مربوط به تاریخ، فرهنگ و اقتصاد ایران است که به یاد «صالح مامدویچ علی‌یف» تاریخ‌شناس بزرگ روس، پروفسور و عضو هیات علمی انستیتو شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه که تمام زندگی خود را برای تحقیقات در زمينه ایران صرف كرد، منتشر شد. 

در کتاب حاضر، مقالات دانشمندان ایران‌شناس درباره تاريخ، زبان، فرهنگ، سیاست، اقتصاد ایران، خاطرات دوستان و خویشان صالح مامدویچ از وی و همچنین آثاری از او که در گذشته چاپ نشده بودند، ارایه شده‌اند. 

در اين كتاب علاوه بر مقاله «مهمترین آثار علمی صالح علی‌یف» به همت «ن. علییوا» و «اکتای میلیکوف»، مقاله «انسان چند بعدی» كاري از «خورامان علی آقا کیزی علییوا» و «صالح علی یف»، مقاله «افتخار آذربایجان ـ دانشمندی که در مسکو زندگی و کار می‌کرد» اثري از «لامیا حسن‌زاده» و مقاله «تو در ذهن من نقش بسته‌ای» نوشته «ای. علییف» نيز جاي دارند. 

کتاب «ایران، تاریخ، اقتصاد و فرهنگ» در شمارگان 500 نسخه و 222 صفحه در مسکو به چاپ رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط