یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۴:۴۰
«بلر» از وکیل «کلینتون» برای انتشار خاطراتش کمک می‌گیرد

«تونی بلر»، نخست وزیر سابق بریتانیا با استخدام وکیل سابق «بیل کلینتون» که در انتشار کتاب پرفروشش به او کمک کرده بود، قصد دارد کتابی بنويسد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رابرت بارنت»، وکیلی که پیش از این، قرارداد 12 میلیون دلاری انتشار خاطرات خودنگاشت رئیس جمهور سابق آمریکا را با عنوان «زندگی من» برای «بیل کلینتون» تنظیم کرده بود، اکنون برای تنظیم و امضای قراردادی که به نظر می‌رسد مربوط به انتشار خاطرات «بلر» باشد به استخدام وی درآمده است. 

منابع نزدیک به مدیریت انتشارات «رندوم هاوس» که به طور غیررسمی مساله بررسی قرارداد انتشار خاطرات «بلر» را افشا کرده‌اند، می‌گویند قرارداد احتمالی «بلر» نیز مبلغی مشابه قرارداد انتشار خاطرات «کلینتون» را برای نخست وزیر سابق بریتانیا به ارمغان خواهد آورد. 

این در حالی است که سخنگوی «بلر» از اظهار نظر در این باره خودداری کرده و سایر منابع نزدیک به او تاکید می‌کنند که هنوز هیچ چیزی درباره این قرارداد قطعی نشده است. 

«بلر» 54 ساله که 27 ژوئن سال جاری دفتر نخست وزیری را پس از 10 سال ترک کرد، در مصاحبه‌ای در فوریه سال جاری اعلام کرد بر خلاف یکی از معاونان خود، «الستر کمپبل»، که خاطراتش اخیراً توسط انتشارات «رندوم هاوس» منتشر شده، دفترچه خاطراتی در ایام تصدی پست نخست وزیری نداشته است. بنابراين در صورتی که بخواهد خاطرات خود را منتشر کند، به زمان زیادی برای بازنویسی رویدادهای این 10 سال احتیاج دارد.

 با این وضعیت و با توجه به مشغله جدید «بلر» به عنوان فرستاده ویژه مسائل خاورمیانه پیش‌بینی می‌شود انتشار کتاب خاطرات او فارغ از زمان تنظیم قرارداد، در آینده نزدیک میسر نباشد. 

نوشتن خاطرات در بین نخست‌وزیرهای بریتانیا امری معمول است و خاطرات خودنگاشت برخی از آن‌ها مانند «مارگارت تاچر» و «وینستون چرچیل» بسیار موفق بوده‌اند. (خاطرات «تاچر» یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ بریتانیا شد و خاطرات «چرچیل» جایزه ادبیات نوبل را برای او به ارمغان آورد.)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط