یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۵
«جنگ‌های صلیبی» زیر ذره‌بین استادان حوزه و دانشگاه

مدیر گروه تاریخ پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از تدوین مجموعه سه جلدی «جنگ‌های صلیبی» ترجمه و گردآوری شده توسط دکتر عبدالله ناصری و گروه تاریخ پژوهشگاه خبر داد و گفت: این نوشتار اکنون در اختیار گروهی از استادان حوزه و دانشگاه برای ملاحظات بیشتر قرار گرفته است.

 دکتر محمدرضا هدایت‌پناه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در اين باره عنوان کرد: مبحث جنگ‌های صلیبی از یازده سپتامبر در حوزه‌های علمی داخلی و خارجی بیشتر مورد توجه قرار گرفت، به این معنا که پس از یازده سپتامبر، تحرکات غربی‌ها علیه مسلمان با شعار زنده کردن جنگ‌های صلیبی افزایش یافت.

وی با تاکید بر این که فعالیت‌های زیادی در مغرب زمین در این حوزه انجام شده است، اظهار اشت: دکتر ناصری، استاد حوزه تاریخ مغرب زمین و همکارانش، طرحي جامع برای ترجمه متون غربی در این حوزه در دستور کارگروه تاریخ قرار داده‌اند.

وی محتوای این کتاب را درباره وقایع، دیدگاه ها و اتفاقات گوناگون جنگ‌های صلیبی بر اساس نظرات نویسندگان مطرح غربی دانست که اکنون در سه جلد 650 صفحه‌ای و بر اساس نقد نظرات این نویسندگان گردآوری شده است. وي تصریح کرد: این نوشتار برای پرکردن خلاء ناشی از نپرداختن به مباحث جنگ‌های صلیبی تالیف شده است.

وی با بیان این که دکتر ناصری فعالیت جامع‌تری با عنوان مجموعه 12 جلدی جنگ‌های صلیبی در دست نگارش دارد، یادآور شد: علاوه بر تالیف کتاب، راه‌اندازي پایگاه اطلاع‌رسانی نیز با همکاری صندوق ریاست جمهوری در دستور كار ما قرار گرفته و بر اساس سفارش ریاست جمهوری، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نیز مسوول انتشار این مجموعه خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط