یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۵
شخصيت‌ها و جنبش‌هاي عرصه علم و انديشه به روايت تصوير

كتاب‌هاي «ژاك لاكان»، «فرويد» و «نيچه» از مجموعه «قدم اول» به‌زودي منتشر مي‌شوند. اين مجموعه كه تاكنون پنجاه مجلد از آن منتشر شده است، با استفاده از تصاوير و شرحي مختصر مي‌كوشد شخصيت‌ها و جنبش‌هاي عرصه علم و انديشه را به مخاطبان عام معرفي كند.\

فاطمه مجبوريان، مدير داخلي انتشارات پرديش دانش، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، ضمن بيان اين مطلب عنوان كرد: مجموعه «قدم اول» براي معرفي شخصيت‌هاي عرصه انديشه و علم، نگاهي به زندگي، خانواده، دوران رشد و مرگ آنها دارد. در اين ميان، آثار آنان نيز معرفي و تأثيرات آنها بررسي مي‌شوند.

وي درباره چگونگي به كار بردن تصاوير در اين آثار به نحوي كه در معرفي انديشمندان موثر باشند، گفت: به عنوان مثال، هنگامي كه نوبت به شرح گفت‌وگوي دو فيلسوف مي‌رسد، كاريكاتوري از اين گفت‌وگو كه به نوعي افكار آنان را نيز به تصوير مي‌كشد، به مطلب اضافه شده است. اين تصوير حباب‌هايي را شامل مي‌شود كه جمله‌‌هاي آن دو فيلسوف در آنها نقش بسته است.

مجبوريان درباره مخاطبان اين مجموعه گفت: اين كتاب‌ها مورد استفاده مخاطب عام است و حتي دانش‌آموزان دوره دبيرستان نيز مي‌توانند از خوانندگان آن به شمار آيند، چرا كه مطالب آنها اطلاعات عمومي درباره انديشمندان به شمار مي‌آيد. البته اين مجموعه تنها فيلسوفان را دربر نمي‌گيرد و آرا و نظرات دانشمنداني نظير نيوتن و انيشتين و اديباني نظير شكسپير و مبارزاني نظير ماندلا را نيز بررسي مي‌كند.

وي بررسي جنبش‌هاي فكري نظير مدرنيسم و پست‌مدرنيسم را نيز از موارد بررسي اين مجموعه برشمرد و گفت: تمام كتاب‌هاي مجموعه قدم اول ترجمه شده‌اند. اين مجموعه حدود 10 سال پيش از سوي انتشارات «قدم اول» در آمريكا چاپ و پس از مدتي انتشار آن در ايران از سوي انتشارات پرديس دانش آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط