چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۰
«مرده‌های حرفه‌ای» دوباره منتشر شد

چاپ دوم مجموعه شعر «مرده‌های حرفه‌ای» سروده علی محمد مودب و در قالب سپید به تازگی توسط انتشارات هزاره ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این مجموعه شامل 83 قطعه شعر است که طی سال‌های 1383 و 1384 سروده شده‌اند.

مضمون عشق البته هم از نوع اجتماعی و هم فردی موضوع بیشتر سروده‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند که به شیوه‌های گوناگونی بیان شده‌اند.

مودب در ابتدای مقدمه این کتاب آورده است: «همیشه معتقد بوده‌ام؛ هر انسانی که پیش از من به دنیا آمده، ظلمی بوده است به من! زیرا بسیاری چیزها هست که همیشه دوست داشته‌ام؛ من نخستین کس می‌بودم که پیدایشان می‌کردم؛ از پیدا کردنشان ذوق می‌کردم و آن‌گاه آن‌ها را به دیگران نشان می‌دادم و شعف را در چهره‌هایشان تماشا می‌کردم؛ اما آدم‌هایی که پیش از من آمده‌اند؛ این امکان‌ها را یکی یکی دزدیده‌اند و کارم را سخت کرده‌اند.»

وی در بخش دیگر از این مقدمه از نزار قبانی به عنوان فردی که همیشه جزو نخستین‌های این فهرست بوده یاد کرده و ادامه داده است: «برخی از آن‌چه را که در نظر داشتم، بنویسم برای مقدمه این دفتر، قبانی با همین عنوان مقدمه، برای «صد نامه عاشقانه‌»‌اش نوشته است.»

در پایان این مقدمه می‌خوانیم: «مقدمه نزار قبانی، مقدمه این دفتر به استثنای مختصری از اختلاف‌هاست.»  

این مجموعه شعر برگزیده «کتاب سال حوزه هنری»، «کتاب سال دفتر شعر جوان» و «جشنواره دوسالانه بانوی فرهنگ»(شعر درباره زنان) بوده است.

علی محمد مودب متولد 1355 در تربت جام و فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد در رشته «الهیات» از دانشگاه امام صادق ‌است.

از جمله آثار او مي‌توان مجموعه شعرهای «عاشقانه‌های پسر نوح»، «همین قدر می‌فهمیدم از جنگ» و «مجموعه الف‌های غلط» را نام برد.
چاپ دوم مجموعه شعر «مرده‌های حرفه‌ای» سروده علی محمد مودب توسط انتشارات هزاره ققنوس به شمارگان 2200 نسخه و قیمت 2200 تومان منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط