چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۶
«حكايت‌نامه موضوعي پيامبر اعظم(ص)» در مسير نمايشگاه قرآن

نويسنده و پژوهشگر حوزه دين از اتمام «حكايت‌نامه موضوعي پيامبر اعظم(ص)» خبر داد و اظهار داشت: اين كتاب مرجع، 850 حكايت مستند از رسول خدا(ص) را با استناد به 300 جلد از كتاب‌هاي تاريخي و حديثي شيعه و سني ارايه مي‌كند كه مي‌تواند راه‌بردهاي مناسبي براي نويسندگان، مربيان، پژوهشگران و افرادي باشد كه در حوزه تعليم و تربيت فعالند.\

حجت‌الاسلام غلامرضا حيدري‌ابهري، پژوهشگر و مولف آثار ديني و اسلامي، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اين كه اين اثر حكايت‌نامه‌اي جامع است، عنوان داشت: اين مجموعه را نشر جمال قم براي ارايه در نمايشگاه قرآني به چاپ مي‌رساند.

وي افزود: در مدت زماني بيش از يك سال و نيم پژوهش در منابع تاريخي و حديثي شيعه و سني سعي كردم حكايت‌هايي را عنوان كنم كه با اصول قرآن كريم و سيره پيامبر اكرم(ص) سازگاري داشتند و حكاياتي كه ارتباط آنها با اين مضامين اندك بود، نيارودم. در اين اثر به‌گونه‌اي عمل كرده‌ام كه هر پژوهشگر و فردي كه مطالعات تاريخي دارد، مي‌تواند قضاوت كند كه متن اين نوشتار ضعيف نيست و منابع درست و محتواي غني دارد كه همگي قابل استنادند.

نويسنده كتاب «پرسمان قرآنی کودک» مخاطبان اصلي اين مجموعه را قشر بزرگسال جامعه خواند و اشاره كرد: پيش از اين براي استفاده كودكان و نوجوانان كتاب «باباي بچه‌ها» كه دربردارنده 14 حكايت از پيامبر(ص) بود را به رشته تحرير درآوردم.

حجت‌الاسلام حيدري‌ابهري كار بعدي خودش را تدوين مجموعه «حكايت جامع اهل‌بيت(ع)» خواند و گفت: چنين آثاري علاوه بر زمينه‌هاي پژوهشي، مي‌توانند دست‌مايه تاليفات آتي در حوزه‌هاي گوناگون، تدريس، برنامه‌سازي، تعليم و تربيت قرار گيرند.

نويسنده ديني اظهار داشت: «حكايت‌نامه موضوعي پيامبر اعظم(ص)» 162 موضوع را به صورت الفبايي ارايه مي‌كند كه از آن ميان مي‌توان به مباحثي نظير؛ خانواده، ازدواج، معاشرت، مسجد، موضوعات اخلاقي و ... اشاره داشت كه براي گويندگان و حتي سخنرانان گوناگون هم منبع مناسبي را به شكل موضوعي فراهم مي‌آورد.

انتشارات جمال قم چاپ «حكايت‌نامه موضوعي پيامبر اعظم(ص)» را در حجمي معادل 800 صفحه وزيري و تا دو ماه آينده به پايان خواهد رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط