پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۱
استقبال از  «خالد را بکشید»

پاول مک گی، نویسنده کتاب جذاب « خالد را بکشید: هدف ناکام موساد و صعود حماس» با استقبال روبه رو شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ايران (ایبنا) به نقل از سیدنی مورنینگ هرالد، اين كتاب كه چند روز پيش برنده جایزه كتاب سال استرالیا به مبلغ 10 هزار دلار شد و در بخش کتاب‌های غیرداستانی نيز جايزه 40 هزار دلاري را از آن خود كرد، با توجه کمپانی فوکس فیچر سازنده دو فیلم «گم شده در ترجمه» و «کوهستان بروکبک » روبه رو شده و اين كمپاني با مک گی در حال مذاکره است تا کتاب او را تبدیل به فیلم کند.

اين كتاب درباره تلاش‌های مکرر دستگاه اطلاعاتی اسراییل موسوم به موساد برای ترور خالد مشعل رهبر حماس است.
 
گفته می‌شود مک گی 56 ساله ایرلندی الاصل که در حال حاضر در سیدنی استرالیا زندگی می‌کند، بعد از برنده شدن این جوایز گفت از اینکه این جایزه به او تعلق گرفته احساس افتخار می‌کند. به گفته مک گی، تعلق این جایزه به چنین موضوع دشواري، نشان دهنده این است که این موضوع علاقه‌مندان زیادی دارد و از اینکه ممکن است کتاب او تبدیل به فیلم شود نیز به شدت خوشحال است.

مک گی روزنامه‌نگار در کتاب 512 صفحه‌ای خود که مارس سال گذشته به چاپ رسید، شرحی مستند از تاریخ سیاسی فلسطین ارایه می کند. او در این کتاب با چهره‌های کلیدی از جمله خالد مشعل رهبر حماس مصاحبه کرده و به شکلی خاص روی ماجرای ترور نافرجام خالد مشعل رهبر حماس در سال 2007 متمرکز شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها