سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰
انتشار 6 اثر رییس کمیسیون شوراهای مجلس در یک سال

رییس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس هشتم از انتشار شش عنوان کتابش از سال پیش تاکنون خبر داد و بیان داشت: «عربی به آسان‌ترین روش با تمرین» و «آنچه از تحزب و تشکل باید بدانیم» عناوين این آثارند.\

 اسدالله بادامچیان در گفت‌وگو با خبر گزاری کتاب ایران(ایبنا)، تصریح کرد: دو جلد کتاب «عربی به آسان‌ترین روش با تمرین» حاصل 50 سال فعالیت فرهنگی در حوزه آموزش زبان عربی است. این اثر برای عموم، 90 ساعت و برای تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی نیازمند صرف 50 ساعت برای آموزش زبان عربی غیرمکالمه‌ای است.

وی درباره کتاب «آنچه از تحزب و تشکل باید بدانیم» گفت: با توجه به فعالیت 250 گروه و تشکل سیاسی در ایران و افزایش این تعداد در آینده، به تعریف و آموزش افراد در حوزه تشکل‌ها و فعالان سیاسی نیاز بود. بنابراین در این نوشتار تفاوت میان حزب اسلامی در نظام اسلامی با احزاب کشورهای غربی و کمونیستی تشریح شده است.

بادامچیان با تاکید بر فعالیت 10 ساله‌ای که در کمیسیون احزاب مجلس داشته و فعالیت کنونی‌اش در حوزه نظارت بر این کمیسیون، اظهار داشت: این نوشتار ویژه دانشجویان و استادان علم سیاست، تاریخ و روابط بین الملل تالیف شده است.

وی کتاب «تحزب و تشکل از دیدگاه تاریخ و علم» را دیگر اثر تالیف شده خود برشمرد و اظهار داشت: همچنین کتاب «روشنفکری و روشن‌اندیشی در ایران» با تاکید بر جریان روشنفکری انتولکتوئر، نقاط مثبت و منفی روشنفکری و مساله روشن‌اندیشی در آن تشریح شده است. با توجه به اندیشمندی انسان و ورود اندیشه انتولکتوئر از فرانسه به ایران، جریان روشنفکری در ایران پدید آمد. شناخت جریان روشنفکری و روشن اندیشی در ایران برای جوانان کشور ضروری است.

بادامچیان درباره دیگر اثر خود با عنوان «اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)» بیان داشت: این نوشتار بر اساس دیدگاه شخصی‌ام که بیش از 40 سال در مکان و زمان های مختلف با امام خمینی(ره) همراه و نیم قرن در صحنه سیاسی کشور فعال بودم، تدوین شده است. این کتاب برای دانشجویان علوم انسانی، علوم سیاسی، تاریخ، روابط بین‌الملل، حقوق، فقه و الهیات مفید خواهد بود.

وی درباره اثر تالیف شده اخیر خود با عنوان «طالقانی از نگاه دیگر» تشریح کرد: این نوشتار با توجه به ویژگی های شخصیتی آیت‌الله طالقانی و فعالیت سیاسی ایشان در زندان‌های شاه نگاشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط