یکشنبه ۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۸
نویسنده و روزنامه نگار منتقد عربستانی استعفا کرد

يك نویسنده و روزنامه‌نگار معروف عرب که به خاطر مصاحبه با بن لادن شهرت پیدا کرده بود روز یکشنبه از سردبیری روزنامه الوطن استعفا کرد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران( ایبنا) به نقل از آسوشیتدپرس، جمال الخشوجی، سردبیر 52 ساله روزنامه الوطن که در نقل بخشی از وقایع پشت پرده خاندان سعودی با رابرت لیسی نویسنده کتاب پر سر و صدای « درون خاندان پادشاهی» همکاري کرده بود، برای پیگیری پروژه‌هایش از سمت خود استعفا کرد. 

در حالي سلیمان العقیلی معاون سردبیر روزنامه الوطن جایگزین او خواهد شد كه این دومین بار است که الخشوجی از سمت خود استعفا می‌کند. او در سال 2003 نیز به خاطر نوشتن سرمقاله‌ای در این روزنامه که در آن از ابن تیمیه بنیانگذار وهابیت انتقاد شده بود، مجبور به کناره گیری از سمت خود شد و مدتی به عنوان مشاور ترکی الفیصل سفیر سابق عربستان در آمریکا كار كرد.
 
الخشوجی در سال 2007 بار دیگر به الوطن بازگشت. در دوران حضور الخشوجی در روزنامه الوطن، نویسندگان این روزنامه نگاهی انتقادی به دیدگاه های وهابیت به خصوص درباره مسايل زنان داشتند.

الخشوجی در سال 1987 یعنی اولین سال های ظهور القاعده در جنگ افغانستان در مقابل شوروی، با بن لادن رهبر این گروه مصاحبه کرد و به نویسنده کتاب «درون خاندان پادشاهی» نیز گفت که بن لادن بسیار مغرور است. پیش از کار در روزنامه الوطن، الخشوجی در روزنامه الحیات که رقیب روزنامه الوطن است فعالیت می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها