یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۰
نمایشگاه کتاب فرصتی مغتنم برای تهیه کتاب بود

مریم حسینی، پژوهش‌گر و مدرس دانشگاه الزهرا، نمایشگاه کتاب را فرصتی مغتنم برای تهیه کتاب می‌داند که در یک مکان فرهنگی وسیع و به عنوان یک اتفاق فرهنگی مثبت هر سال برگزار می‌شود./

حسینی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره ارزیابی‌‌اش از نمایشگاه کتاب گفت: نمایشگاه کتاب برای بسیاری از افراد فرصتی مغتنم است تا کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند و ازسوی دیگر شاهد نمایش بزرگ کتاب در یک مکان فرهنگی وسیع باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: البته بهتر است تدابیری اندیشیده شود تا تمامی ناشران علاقه‌مند در این فضا حضور یابند و امکان دستیابی به تمامی کتاب‌ها برای مخاطبان کتاب به ویژه دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها بیشتر فراهم شود.

این استاد دانشگاه به حجم کتاب‌های عربی در نمایشگاه کتاب امسال اشاره و تصریح کرد: به نظرم حجم کتاب‌های خارجی به ویژه کتاب‌های عربی به دلیل اختصاص نیافتن یارانه به کتاب‌های عربی کاهش یافته است و امیدوارم در سال‌های بعد شاهد برطرف شدن این مساله باشیم.

وی از برنامه‌های جنبی نمایشگاه چون نشست‌های سرای اهل قلم و اختصاص جلساتی برای بحث‌های تخصصی در حوزه کتاب و ادبیات به عنوان کاری شایسته یاد کرد و توضیح داد: اما با وجود آن‌که معتقدم برخوردهای ذهنی با موضوعات تازه، یعنی همان مساله‌ای که از رهگذر برپایی این نشست‌ها حاصل می‌شود، امری ضروری است اما بهتر است بيشتر از اهل فن به صورت تخصصی برای حضور در این نشست‌ها دعوت شوند تا شنونده بحث‌های تخصصی جلسات باشند تا بهره بیشتر و بهتری از این نشست‌ها گرفته شود.

حسینی در پایان افزود: در هر صورت بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اتفاقات فرهنگی برگزار شد . اميدوارم با در نظر گرفتن پیشنهاد مخاطبان، در سال‌های آینده شاهد برگزاری پربارتر اين نمايشگاه باشيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط