پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۰
كتاب «ادبيات گنوسي» نقد و بررسي مي‌شود

كتاب «ادبيات گنوسي» نوشته دكتر ابوالقاسم اسماعيل‌پور صبح جمعه (24 ارديبهشت) ساعت 10 در غرفه ديدار بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از ستاد خبري بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، كتاب «ادبيات گنوسي» عنوان نشستي است كه در سالن برگزيدگان كتاب فصل و كتاب سال (غرفه ديدار) با حضور دكتر ابوالقاسم اسماعيل‌پور (نويسنده كتاب)، بهمن خليفه، مجتبي منشي‌زاده و مجتبي زرواني مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد.

اين نشست صبح جمعه (24 ارديبهشت) ساعت 10 در سالن ديدار بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران با حضور تاريخ‌پژوهان و نويسندگان برگزار مي‌شود.

فقدان منابع اصيل ادبيات و نوشته‌هاي گنوسي به فارسي، نويسنده را بر آن داشته كه گزيده‌اي از مهم‌ترين آثار عرفاني صدر مسيحيت، معروف به رساله‌ها و انجيل‌هاي گنوسي را به زبان فارسي ترجمه كند و تحليلي بر آن‌ها بنويسد.

گنوس (گنوسيس يا غنوص) به معني «عرفان و معرفت»، اصطلاحي است كه در صدر مسيحيت رواج يافت. هرچند در سده‌هاي نخستين مسيحيت، فرقه‌هاي بسياري پيرو كيش‌ گنوسي شدند؛ اما كيش مزبور پيشينه‌اي بس كهن‌تر داشت و در واقع آميزه‌اي از عقايد فلسفي - ديني يهودي، مصري، بابلي، يوناني، سوري و ايراني بود. 

كتاب «ادبيات گنوسي» نوشته دكتر ابوالقاسم اسماعيل‌پور به كوشش انتشارات اسطوره در دهمين دوره جايزه كتاب فصل (تابستان 1388) شايسته تقدير شناخته شد.

نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تا 25 ارديبهشت در مصلاي امام خميني (ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها