یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۸
"مركز مطالعات وحدت عربي" و دو كتاب درباره ايران و اعراب

انتشارات لبناني "مركز مطالعات وحدت عربي" با ارائه بيش از 100 عنوان كتاب در بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران شركت كرده است كه از اين ميان 75 عنوان كتاب از محصولات سال 2009 و 11 عنوان كتاب چاپ 2010 هسند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، انتشارات "مركز مطالعات وحدت عربي" مؤسسه‌اي لبناني است كه به مانند سال‌هاي گذشته در بيست و سومين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران شركت كرده است. 

فعاليت‌هاي اين مركز و كتاب‌هاي ارائه شده از سوي آن در نمايشگاه كتاب تهران بر موضوع‌هاي "فكر ملي"، "فرهنگ"، "جامعه"، "سياست"، "اقتصاد"، رسانه"، علم وفناوري"، "تعليم و تربيت"، "تاريخ" و "فلسفه" متمركز است. 

اين مركز تا كنون 760 كتاب منتشر كرده كه آن را رهاورد مطالعات متنوع در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي، سياسي، اقتصادي و اجتماعي كه مد نظر جهان عرب است، مي‌داند. در ميان اين آثار كه در نمايشگاه كتاب تهران نيز عرضه شده اند، مي‌توان به كتاب "تصميم سازي در ايران؛ روابط اعراب وايران" نوشته دكتر نيفين عبدالمنعم و كتاب "روابط اعراب و ايران: رويكردهاي موجود و چشم‌انداز آينده" (مجموعه مقالات كنفرانس برگزار شده با همين عنوان) اشاره كرد.

از ميان كتاب‌هاي چاپ نخست مركز كه در نمايشگاه كتاب تهران در اختيار علاقمندان قرار گرفته، مي‌توان به "اروپا به خاطر دريای مديترانه: از كنفرانس بارسلون تا كنفرانس پاريس" اثر بشاره خضر، "دارفور، نجات دهندگان و نجات يافتگان" اثر محمود ممداني، "يهودي سازي قدس" اثر انور محمود زناتي، "تنوع حياتي، توسعه مداوم وتغذيه (عربي و بين المللي)" اثر محمود الأشرم و... اشاره كرد. 

پيش از اين برخي از كتاب‌هاي چاپ نخست مركز مطالعات وحدت عربي در سال 2010 در پايگاه اينترنتي خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به عنوان كتاب‌هاي جديد عربي معرفي شده بودند . 

نمايشگاه كتاب تهران تا 25 ارديبهشت ميزبان علاقمندان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها