شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۹

كتاب «دختري كه به لانه زنبورهاي قرمز لگد زد» اثر «استيگ لارسن» نويسنده فقيد سوئدي در راس پرفروش‌ترين كتاب‌هاي امسال بريتانيا قرار گرفت./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از بوك سلر، سومين جلد از سه‌گانه لارسن كه با عنوان «هزاره» شناخته مي‌شوند، تنها در نخستين هفته ماه مي به فروش 34,266 نسخه‌اي در بريتانيا دست يافت و در راس 50 كتاب پرفروش هفته جاي گرفت. 

با اين حال فروش كتاب در هفته نخست ماه مي نسبت به همين زمان در سال پيش كاهش 8/8 درصدي را تجربه كرد. با وجود اين فروش اين هفته نسبت به هفته پيش 1/12 درصد بيشتر بود و در مجموع 8/25 ميليون پوند بابت خريد كتاب پرداخت شد.
 
تاكنون بيش از يك ميليون نسخه از آثار استيگ لارسن به فروش رسيده كه ارزش معامله آن‌ها تقريبا برابر 8/5 ميليون پوند و تا اين زمان تقريبا نزديك به فروش كل آثار او در سال پيش است كه معادل 7/6 ميليون پوند بود. 

سه‌گانه لارسن كه زمان چنداني از ترجمه آن از سوئدي به انگليسي نمي‌گذرد در اين مدت توانسته است، نويسندگان انگليسي را در كشور خودشان پشت سر بگذارد.

سه‌گانه «هزاره» كه به پديده سوئد و بسياري از كشورهاي ديگر بدل شده، تاكنون به 30 زبان دنيا ترجمه و بيش از 20 ميليون كپي از آن تنها در اروپا به فروش رسيده است.

در اين اثر كه محتوايي سياه و جنايي دارد، «مايكل بلومكوييست» گزارشگر تحقيقي يك روزنامه و «ليزبت سالاندر» هكري كه به كارآگاه تبديل مي‌شود، شخصيت‌هاي اصلي را تشكيل مي‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها