شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۸
زندگي متعادل به شيوه بوميان آمريكايي

كتاب «راه چهارتو» نوشته «آنجليس آرين» در نمايشگاه كتاب تهران عرضه مي‌شود. آرين در اين اثر با استفاده از باورهاي بوميان آمريكايي، راهي براي يك زندگي متعادل پيشنهاد مي‌كند.\

دل‌آرا قهرمان، مترجم اين اثر، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، مطالب اين اثر را برگرفته از باورهاي بوميان آمريكاي شمالي برشمرد و گفت: «آنجليس آرين» نويسنده اين كتاب زندگي متعادل افراد را در گرو تكامل چهار بخش از شخصيت آنان مي‌داند. 

وي افزود: طريق جنگ‌جو، طريق شفاگر، طريق آموزگار و طريق شاهد، چهار بخش شخصيتي انسان‌ها را از ديدگاه بوميان آمريكا تشكيل مي‌دهند و نويسنده، تكنيك‌هايي ارايه مي‌كند كه مي‌توان با استفاده از آن سبب رشد و شكوفايي اين چهار طريق شد. 

قهرمان ادامه داد: تكنيك‌هاي اين كتاب جنبه عملي دارند و با انواع مديتيشن‌ها و مراقبه‌ها در حالت‌هايي نظير ايستاده و نشسته و به همراه نواي سازهاي گوناگون عملي مي‌شوند. 

قهرمان به نكته‌اي از اين كتاب اشاره كرد و گفت: به اعتقاد آرين، اگر كهن‌الگوي جنگ‌جو در فرد محقق نشود، وجوه منفي آن به صورت اعتراض و پرخاشگري بروز مي‌يابد. 

كتاب «راه چهارتو» از سوي انتشارات سخن در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران عرضه مي‌شود. اين نمايشگاه از پانزدهم تا بيست و پنجم ارديبهشت در مصلاي امام حميني(ره) برپاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط