دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۶
دومين «او» با بازنویسی فیه ما فیه در راه است

دومين جلد از مجموعه كتاب‌هاي «او» كه توسط حوزه هنري منتشر مي‌شود، به زودي توسط مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري به چاپ خواهد رسيد. این کتاب به یازنویسی "فیه‌ما‌فیه " مولانای بلخی اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، جلد نخست اين مجموعه به ذكر خصايل پيامبر اكرم(ص) در متون كهن اختصاص داشت و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده بود. 

در اين مجموعه تلاش شده است كه تعدادي از متون كهن ادب پارسي با به روز رساني مناسب و نثري قابل فهم براي نوجوانان و در جهت ايجاد آشنايي بيشتر اين قشر از مخاطبان با گنجينه‌هاي ادبي فارسي، بازنويسي و منتشر شوند. 

دومين جلد از مجموعه كتاب هاي «او» نيز در همين راستا به بازنويسي ساده و امروزي مهم‌ترين اثر منثور مولانا، يعني «فيه ما فيه» اختصاص دارد. 

«فيه ما فيه» مجموعه‌اي قابل تامل از باورها و انديشه‌هاي مولانا در دوران پس از آشنايي با شمس است كه از اين نظر در تقابل با دیگر اثر او «مجالس سبعه» قرار مي‌گيرد كه درس گفتارهاي مولانا پيش از آشنايي او با شمس تبريزي است. هر دو این کتاب ها توسط شاگردان و مریدان مولانا گردآوری شده است.

اين كتاب زير نظر عباس يكرنگي، مدير روابط عمومي حوزه هنري استان تهران، مراحل تالیف و بازنويسي را پشت سرگذاشته و هم‌اكنون در مراحل فني انتشار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط