سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۲
سيمين اميريان با «كهربا» به بازار كتاب مي‌آيد

نمايشنامه «كهربا»، نوشته سیمین امیریان به دو زبان فارسي و انگليسي از سوي انتشارات افراز روانه بازار كتاب مي‌شود. به گفته نویسنده ایده نوشتن این نمایشنامه از اندیشه‌های مولانا گرفته شده است.\

اميريان به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: ايده نوشتن كهربا را از بن‌مايه انديشه‌هاي مولوي مبني بر اينكه همه ما انسان‌ها از يك واحد كل هستيم، گرفته‌ام.

وي ادامه داد: «كهربا» قصه سه زندگي است در ۶ قسمت و از پنج فكر اصلي چون وحدانيت در آثار مولوي برداشت شده است. با پايان نمايشنامه مخاطب به اين موضوع مي‌رسد كه انسان‌ها به نوعي بر يكديگر تاثير مي‌گذراند.

اميريان معتقد است همه آدم‌ها بدون آنكه بخواهند به شكل مستقيم و غيرمستقيم بر يكديگر تاثير مي‌گذارند. وی در نمایشنامه خود به بررسی همین موضوع پرداخته است.

اميريان اضافه كرد: اين نمايش با بازي نسيم ادبي، اكبر رحمتي، حسين محب‌اهري و اشكان صادقي 22 ارديبهشت در تالار سايه تئاترشهر اجراي عمومي مي‌شود. در حال حاضر مشغول تمرين اين نمايش براي اجرا هستیم. 

نمايشنامه «كهربا» به دو زبان فارسي و انگليسي از سوي انتشارات افراز روانه بازار كتاب مي‌شود.

«قصه گويي با عروسك هاي خوردني» اثر والري مارش، «قصه گويي با عروسك آسان مي‌شود» اثر جن فانشاور، از آثار ترجمه امیریان است.  «نمايشنامه نويسي عروسكي به همراه پنج نمايشنامه» و «سه گانه ميتراس» نیز از نوشته‌هاي او محسوب مي‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها