چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۱
یادداشت‌های سربازان اسکاتلندی از جنگ افغانستان کتاب می‌شود

یادداشت‌های روزانه سربازان اسکاتلندی از حضور در جنگ افغانستان که روز سه‌شنبه در قالب یک برنامه رادیویی مستند پخش شد، به صورت کتاب نیز منتشر خواهد شد.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پرس ژورنال، این کتاب که سال آینده منتشر خواهد شد، شامل یادداشت‌های روزانه و نامه‌های تعدادی از سربازان اسکاتلندی از هفت ماه حضور در افغانستان طی سال 2009 است. سربازان در یادداشت‌های خود، خاطرات و احساسات‌شان را از حضور در جنگ افغانستان بیان کرده اند.
از جمله یادداشت ها و نامه هایی که در این کتاب منتشر خواهد شد، دست نوشته‌های سرباز ارشدی به نام مت مونرو است که از ترس کشته شدن در میدان جنگ و از دست دادن حلقه ازدواجش، آن را در خانه در کنار همسرش گذاشت.

شمار دیگری از سربازان اسکاتلندی هم خاطراتشان را از جنگ افغانستان و همچنین عملیات علیه قاچاق کنندگان مواد مخدر در این کشور بیان کرده‌اند. یکی از سربازان در یادداشت‌هایش نوشته است: وقتی ما به هدف تعیین شده رسیدیم، دیدیم که در آنجا هیچ چیزی وجود ندارد به جز اعضای یک خانواده وحشت‌زده که حاضر نبودند درباره محل تولید مواد مخدر به ما چیزی بگویند. وقتی می‌خواستیم آنجا را ترک کنیم، دختر بچه کوچکی با تکبر به من گفت که مواد مخدر در همسایگی ما تولید می‌شود. سربازان محل تولید مواد مخدر را  همراه مقدار زيادي از موادي كه توليد كرده بودند، پیدا کردند.

یکی دیگر از سربازان در یادداشت‌هایش نوشته است: من همچنان جلو می روم ولی این را هم می دانم که هر لحظه ممکن است با مرگی دست و پنجه نرم کنم که در 5 متری من است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها