سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۵
آغازي كه از  فلسفه و پرسش مي‌گويد

«ما يك سر و گردن از تفنگ‌ها بالاتريم» نام تازه‌ترين رمان شاهرخ تندرو‌صالح است كه اواخر زمستان سال گذشته (88) منتشر شد. اين رمان به روايت راوي اول شخص نوشته شده و ابتداي داستان با لحني فلسفي و پرسش‌وار آغاز مي شود. نويسنده در اين كتاب مروري بر حال و هواي دهه 60 و آدم‌هاي آن روزگار دارد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، تند‌رو صالح كه سال گذشته(88) مجموعه داستان «دزد» را از سوي نشر افراز روانه بازار كرد، به تازگي رمان تازه‌اش را توسط انتشارت ققنوس به چاپ رسانده است.

به گفته اين نويسنده، این رمان به مسايل انسان جامعه امروز ايراني در سه دهه اخير پرداخته و بيش از هر چيز بر نوعي از تجربه‌های مدنيت در اين ايام نظر دوخته است.

تندرو‌صالح در مجموعه داستان «دزد» نيز به گونه‌اي موضوعات اجتماعي را دستمايه نوشتن قرار داده. اين داستان‌نويس در اين كتاب به نحوه رويارويي انسان با مجموعه‌اي از مسايل ريز و درشت اجتماع شهري امروز نظر داشته است. 

رمان «ما يك سر و گردن از تفنگ‌ها بالاتريم» اين‌گونه آغاز مي‌شود:
شما با مرده‌هاي توي دلتان چطوري حرف مي‌زنيد؟ آن‌هايي كه روزي زنده بوده‌اند و در زندگي شما جايي داشته‌اند؛ آن‌هايي كه گاهگاهي به خوابتان مي‌آيند؛ آن‌هايي كه بعضي وقت‌ها،‌ همين جوري اتفاقي صدايشان را در همهمه آدم‌هاي كوچه و بازار مي‌شنويد يا آن‌هايي كه ازشان نفرت داريد يا آن‌هايي كه روزي روزگاري دلتان برايشان مي‌تپيده؟....
معمولا كسي كه گمشده‌اي دارد، اسير پريشا‌ن احوالي است؛ اين جا ميان جمع نشسته اما دلش جاي ديگري است...» 

رمان «ما يك سر و گردن از تفنگ‌ها بالاتريم» به شمارگان 1650 نسخه از سوي انتشارات ققنوس منتشر شده است. 

اين كتاب 328 صفحه‌اي با قيمت 5800 تومان ارايه مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط