دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۰
«چادری از شعر و ابریشم» در نمایشگاه افراشته می‌شود

مجموعه شعر شاعران زن استان قم با عنوان «چادری از شعر و ابریشم» توسط نشر شانی در نمایشگاه کتاب ارائه می‌شود. گردآوری این مجموعه بر عهده اعظم سعادتمند بوده و محمدعلی مجاهدی، مدیر انجمن شعر و قصه استان قم مقدمه‌ای بر آن نوشته است.\

سعادتمند در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره گردآوری این مجموعه گفت: شعرهای این مجموعه با همکاری انجمن ادبی قم گردآوری شده است و شامل سروده‌های 50 شاعر زن استان قم می‌شود. سن شاعران این مجموعه از 14 تا 35 سال است.

وی در توضیح موضوع و تعداد قطعه شعرهای این مجموعه اظهار داشت: حدود 100 قطعه شعر با مضامین و موضوع‌های عاشقانه، اجتماعی و آیینی در قالب‌های نو و کلاسیک در این مجموعه گنجانده شده است. 

سعادتمند به نحوه انتخاب این شعرها اشاره و تصریح کرد: انتخاب شعرها برای تهیه این مجموعه بدون فراخوان بود. اغلب در این زمینه با شاعران مشورتی صورت می‌گرفت و با در نظر گرفتن انتخاب و سلیقه شاعران شعرها برای این مجموعه انتخاب می‌شد.

وی هدف از انتشار این مجموعه را ناشناخته بودن شاعران زن استان قم بیان کرد و توضیح داد: در سال‌های اخیر بانوان شاعر استان قم نشان داده‌اند که قابلیت‌های بالایی در شعر دارند. اما تاکنون به این مسئله توجه‌ای نشده است و شعر این شاعران تنها در احاطه شعر آیینی قرار گرقته و ناشناخته مانده است. شاید این کتاب بتواند گامی در معرفی شاعران زن بر دارد.

محمدعلي مجاهدي (متخلص به پروانه) نیز مقدمه این کتاب را نوشته و در آن به تاریخچه شعر آیینی و نحوه فعالیت بانوان شاعر استان قم پرداخته است. مجاهدی در دوم فروردين 1323 در قم متولد شد. او فارغ‌التحصيل کارشناسی رشته حقوق قضايي از مدرسه عالي حقوق قضايي قم است.

وي در مجموع 17 عنوان كتاب منتشر كرده، مسووليت انجمن‌هاي ادبي «محيط» و «حرم» قم را به عهده داشته و مدير انجمن شعر و قصه استان قم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط