شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳
تلاش‌های ارزشمندی در عرصه شعر صورت گرفته است

غلامعلی حداد عادل، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در اختتامیه جشنواره شعر «موسم گل» گفت: «بعد از انقلاب، در عرصه شعر تلاش‌های ارزشمندی صورت گرفته است و شعر فارسی افق روشنی در پیش دارد.»\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره شعر «موسم گل» ویژه دانش‌آموزان استان تهران، که در مجموعه فرهنگی خانه معلم برگزار شد، حداد عادل، رییس فرهنگستان ادب فارسی، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره «موسم گل» و هم زمانی اختتامیه آن با فصل بهار، گفت: از تداوم این حرکت همیشه خوشحال می‌‌شوم و آرزو می‌کنم این نشست‌ها به جای آن‌که سالانه باشد به صورت ماهانه برگزار‌شود تا این استعدادهای جوان دور هم جمع شوند و شعر بخوانند و زیر نظر شاعران برتر سرایش شعر را به خوبی تمرین کنند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اعتلای شعر نشانه اعتلای فرهنگ یک ملت است و افت آن نیز نتیجه‌ای معکوس در بر دارد. پس حفظ سرمایه‌ای چون شعر و افزودن به آن، وظیفه ماست.

حدادعادل ادامه داد: در تاریخ شعر ما در حق طبیعت جفا شده و طبیعت در حاشیه قرار گرفته است، بنابراین من گاهی اوقات سعی می‌کنم شعری بگویم که موضوعش طبیعت باشد.

رییس فرهنگستان ادب فارسی با خواندن شعری به نام «گل سرخ» پیرامون موضوع بهار و طبیعت به سخنرانی خود در این مراسم پایان داد.

در این مراسم یقینی، معاون فرهنگی آموزش و پرورش منطقه سه تهران نیز با اشاره به اهمیت شعر و ضرورت برگزاری جشنواره «موسم گل» به ارایه گزارشی از این جشنواره پرداخت و عنوان کرد: دوهزار قطعه شعر از 800 دانش آموز شاعر استان تهران به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که با دقت و توجه تمامی آثار از سوی هیات داوران بررسی و 14 قطعه شعر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

اسامی 14 دانش آموز برگزیده این جشنواره عبارت از احسان پور نجاتی، امیر محمد حاج نجفی، سجاد سامانی، ابوالفضل ملک نیا، سید محمد صادق سبط الشیخ، محمد مهدی خان‌مهدی، محمد صحرا کارها، سید محمد تولیت، علیرضا اسماعیلی، رضوانه خداوردی، سید حسین بهبهانی، روژانا محمدزاده، میرسالار رضوی و عاطفه مرادی اسلامی هستند.

از دیگر بخش‌های این مراسم شعر خوانی شاعران نام آشنای کشور چون؛ فاضل نظری، حمید مظاهری، مرتضی امیری‌اسفندقه و محمد علی علیزاده بود.

داوری این جشنواره را جواد محقق، حسین اسرافیلی، مرتضی امیری‌اسفندقه، ضیاءالدین ترابی، علیرضا قزوه و محمدعلی علیزاده برعهده داشتند و به نمایندگی از این گروه امیری‌اسفندقه بیانیه هیات داوران را قرائت کرد.

جشنواره «موسم گل» با مشارکت حوزه هنری استان تهران، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و دبیرستان غیرانتفاعی فرهنگ منطقه سه، برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط