یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۰
پشت پرده بزرگ‌نمایی تغییرات زیست محیطی در کتابی جدید

یک نویسنده آمریکایی در کتابی جدید تلاش کرده پشت پرده زد و بندهای سیاسی درباره بحث مناقشه برانگیز تغییرات آب و هوایی را بررسی کند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از داکوتا وویس، برایان سوزمن در کتاب خود با عنوان «رسوایی آب و هوایی» با استناد به اسناد، ایمیل‌های فاش شده، مدل‌های رایانه‌ای سر هم‌بندی شده و همچنین اطلاعات از بین‌رفته، سعی کرده نشان دهد کسانی که بحث تغییرات آب و هوایی و گرمایش زمین را دنبال می‌کنند بیشتر به دنبال اهداف سیاسی و مادی ناشی از بزرگ‌نمایی آن هستند.

او معتقد است که جنبش هشدار درباره گرمایش جهانی در طول یک دهه گذشته با کمک ال گور معاون سابق رییس جمهور آمریکا موضوع گرمایش زمین را به یک نگرانی بین‌المللی کرده ولی اکنون بسیاری از افراد انگیزه‌های واقعی کسانی را که این بحث را دنبال می‌کنند زیر سوال می‌برند و می‌پرسند آیا این افراد با لاپوشانی پیچیده موضوعی که اصلا وجود خارجی ندارد، جهان را فریب نداده‌اند؟ 

برایان سوزمن در کتاب خود با استناد به شواهد و اسناد، نشان داده که گرمایش جهانی در اصل یک اندیشه کمونیستی است که ریشه در افکار کارل مارکس دارد. به عقیده او معتقدان به مرام کمونیستی نسبی‌گرایی اخلاقی که اعتقاد به علم را در ورای اعتقاد به خدا قرار می‌دهند، همگی از حامیان جنبش گرمایش جهانی هستند.
 
کتاب «رسوایی آب و هوایی» نشان می‌دهد که دانشمندان محیط زیست از روی عمد اطلاعاتی را که فرضیه‌های آنان درباره گرمایش زمین زير سوال می‌برد، نابود می‌کنند. 

برایان نشان داده که چگونه منافع مالی سرشار باعث شده که حامیان جنبش سبز جهانی تئوری‌های خود را بزرگ‌نمایی کنند و اين بحث میلیون‌ها دلار به دارایی‌های شرکت‌های بین المللی، حکومت‌ها و افراد خاص از جمله ال گور معاون سابق رییس جمهور آمریکا اضافه کرده است. 

برخی برآوردها نشان می‌دهد ال گور از طریق برنده شدن جایزه اسکار، فروش کتاب برگزیده و عضویت در هیات اجرایی گوگل و اپل، بیش از 500 میلیون دلار به دست آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها