پنجشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۲
کارشناس ناسا بحران گرمایش زمین را بررسی کرد

یک دانشمند سازمان فضایی آمریکا موسوم به ناسا در کتابی جدید بحران گرمایش جهانی و اهمیت آن را تشریح می کند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا) به نقل از پی.آر.نیوز وایر، خانم کلاری پارکینسون در کتاب خود با عنوان «بحران آب و هوایی پیش رو: بررسی گذشته، آگاهی از تنگنای آینده» که طی چند روز آینده منتشر خواهد شد، توضیح داده است که چرا بحران تغییرات زیست- محیطی جدی است.
 
او 6/4 میلیارد سال تغییرات آب و هوایی در زمین از جمله دوره‌هایی را که زمین خیلی گرم تر (یا سرد تر) از شرایط فعلی بود به طور خلاصه بیان و دیدگاه‌هایی را بررسی مي‌کند که برای مهندسی زمین با هدف شکل دهی به تغییرات جوی در آینده مطرح شده است.

بخشی از کتاب « بحران آب و هوایی پیش رو» تاریخ تاثیرات منفی انسان بر جو و پیش بینی حوادثی است که احتمالا در آینده رخ خواهد داد. ماهیت نگران کننده برخی پیش بینی‌ها همراه فهم این مساله تاریخی که سیستم زمین قادر است تغییراتی ناگهانی در آب و هوا به وجود آورد، باعث توجه به مهندسی زمین شده است.

پارکینسون در عین حال محدودیت های مدل های رایانه ای و خطر نتایج نا خواسته ناشی از مهندسی زمین را هم مد نظر قرار داده است، از جمله اینکه مهندسی‌های کلان ممکن است نتایجی معکوس داده و باعث به بار آمدن فجایعی وسیع تر شوند. او در کتاب خود برخی گزینه های جایگزین را که ایمن تر بوده و از نتایج نا خواسته جلوگیری می کند، تشریح کرده است.

خانم پارکینسون کارشناس مسایل آب و هوایی است از سال 1978 تا کنون با برنامه پژوهشی تحلیل اطلاعات ماهواره ای درباره یخ های اقیانوسی و تاثیر آنها بر سیستم آب و هوایی جهان کار می کند. او کارمند سازمان فضایی آمریکا نیز هست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها