دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۱
كتابخانه ملي ميزبان همايش «آرشيو براي همه» است

معاون جديد اسناد ملي سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران از برگزاري همايش «آرشيو براي همه» در ساختمان گنجينه اسناد كتابخانه ملي ايران خبر داد و گفت: اين همايش 15 و 16 ارديبهشت در ساختمان گنجينه اسناد سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران برگزار مي‌شود.\

دكتر اميرمسعود شهرام‌نيا در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اشاره به اين كه همايش آرشيوي كتابخانه ملي به مناسبت روز اسناد ملي(17 ارديبهشت ماه) برگزار مي‌شود، تصريح كرد: با توجه به اين كه هر ملتي براي هويت‌بخشي به خود نيازمند ثبت و ضبط اطلاعات تاريخي گذشته است، روز ملي اسناد بسيار با ارزش و با اهميت است.

وي ادامه داد: براي اهتمام‌بخشي به فعاليت‌هاي اسناد ملي و نماياندن اهميت آرشيو ملي، از ماه‌ها قبل تدارك برگزار همایشي گسترده و علمي در بخش اسناد ملي ديده شد.

شهرام نيا با بيان اين كه كارشناسان آرشيو ملي براي برگزاري اين همايش تلاش زيادي انجام داده‌اند، اظهار داشت: اين همايش با محورهايي نظير؛ آرشيوها، كتابخانه‌ها و موزه‌ها: وجوه اشتراك و افتراق، همگرايي در آرشيوهاي كشور(نوشتاري، ديداري و شنيداري)، بايدها و نبايدها و نقش آرشيو در پژوهش‌ها برگزار مي‌شود.

همايش «آرشيو براي همه»  15 و 16 ارديبهشت ماه(چهارشنبه و پنج‌شنبه) با ارايه مقالات برگزيده و حضور كارشناسان آرشيو و مسوولان سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط