شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۵
«كشف ديگري همراه با لويناس» در مصلاي تهران

«كشف ديگري همراه با لويناس» عنوان كتابي از «مسعود عليا»ست كه در بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از سوي نشر «ني» ارايه مي‌شود. عليا در اين كتاب كوشيده است دريافت لويناس را از اخلاق به مثابه نوعي رخداد يا واقعه، توصيف كند./

اين نويسنده در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره اظهار داشت: مدار و محور بحث هنگام سخن گفتن از اخلاق لويناس «ديگري» يا «ديگر بودگي» است و مي‌توان گفت كه ارتباط ميان عنوان و موضوع كتاب نيز به همين نكته اشاره دارد.

وي افزود: لويناس تعبير خاصي از اخلاق دارد كه در قالب مفاهيم و تلقي‌هاي سنتي اخلاق جاي نمي‌گيرد. اين كتاب مي‌كوشد آن چه را لويناس از اخلاق دريافت مي‌كند به مثابه نوعي رخداد يا واقعه توصيف كند.

مترجم كتاب «در آمدی بر اندیشه لویناس» ادامه داد: لويناس فيلسوفي است كه مي‌خواهد فارغ از بنيان نهادن نظامي اخلاقي، «معنا»ي اخلاق و شرط امكان آن را دريابد و او در اين راه به چهره ديگري مي‌رسد.

عليا به كتاب ديگري با عنوان «جنبش پدیدارشناسی» اثر هربرت اسپیگلبرگ اشاره كرد و گفت: اين كتاب كه متن انگليسي آن 800 صفحه را دربر گرفته و مراحل انتشار را طي مي‌كند، به تاریخچه جنبش پدیدارشناسی در دو سنت آلمانی و فرانسوی با رویکرد تاریخی مي‌پردازد و نمایندگان این جنبش را متناسب با اهمیت‌شان طرح و در مواردی هم نقد و بررسی می‌کند.

«كشف ديگري همراه با لويناس» در شمارگان 1650 نسخه، 261 صفحه و بهاي 40000 ريال از سوي نشر ني در بيست و سومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد.

اين نمايشگاه از پانزدهم تا بيست و پنجم ارديبهشت در مصلاي اما خميني(ره) تهران برگزار مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط