پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۸
داستاني از لوكلزيو در مكزيكوسيتي به صحنه رفت

همزمان با پانزدهمين سالگرد تاسيس مركز حفظ محيط زيست مكزيك، داستان كوتاه «پاوانا» به صورت تئاتر اجرا مي‌شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران‌ (ايبنا) به نقل از سايت خبري اينفورمادور مكزيك، اين اثر هفته پيش براي اولين بار در يك فضاي باز به نمايش درآمد و «خوان البيرا كِسادا» رييس سازمان محيط زيست و اوخنيو كلاريوند رييس مركز حفظ محيط زيست مكزيك (FMCN) مهمانان افتخاري اين مراسم بودند.

مركز حفظ محيط زيست مكزيك موسسه‌اي است كه به لحاظ مالي توسط بخش خصوصي اداره مي‌شود و براي محافظت از ميراث طبيعي مكزيك فعاليت مي‌كند و داراي تشكيلات قوي از نظر مديريت و تكنولوژي است. اين موسسه ملي با ايجاد تشكل هاي مردمي حامي محيط زيست، آموزش عمومي، همكاري و گسترش نوآوري هايي كه به حفظ و استفاده صحيح از محيط زيست كمك مي كنند تاثير عمده اي در محافظت از اكوسيستم مكزيك دارد.

ژان‌ماری گوستاو لوکلزیو (1940)، نویسنده‌‌ و شاعر فرانسوی با بیش از سی اثر ارزنده داستان کوتاه، رمان، شعر و مقاله ادبی از مشهورترین و البته پرفروش‌ترین نویسندگان معاصر فرانسه است.

در آثار لوکلزیو عشق به طبیعت، همواره با نگاهی انسان‌دوستانه و شاعرانه،‌ غالب و استوار است و اگرچه او معتقد است که رمان‌نویس فیلسوف و نظریه‌پرداز نیست، اما نمی‌توان فلسفه جاری در نوشته‌هایش را که منشا آن در همان نگاه ویژه‌ و منحصر به فردش به جهان است، نادیده گرفت. 

جایزه استیگ داگرمن، جایزه معتبر «رنودو» (1963)، جایزه «پل موران» (1980) و در نهایت جایزه نوبل ادبیات سال 2008 از جوايزي است كه او براي نوشتن اين آثار دريافت كرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها