شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲
دانشگاه لرستان، ميزبان كتابخانه پايداری

كتابخانه تخصصي پايداري دانشگاه لرستان پنجشنبه (19 فروردين ماه) با بيش از يك هزار و 200 عنوان كتاب با موضوع دفاع مقدس راه‌اندازي شد.\

دبير کمیته علمی یادواره شهدا و نکوداشت جلوه‌های ایثار دانشجويی کشور با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: این کتابخانه با هدف ایجاد مرکزی مناسب براي پاسخگویی به نیازهای پژوهشی و مطالعاتی مجموعه دانشگاهیان، تاسیس شده است.

مهران حسن‌زاده افزود: در این کتابخانه آثاري با موضوع ادبیات دفاع مقدس در قالب‌های مختلف ادبی (شعر، داستان، طنز، خاطره و...) گردهم آمده‌اند.

وي با اشاره به كتاب‌هاي اين كتابخانه گفت: 600 جلد از كتاب‌هاي كتابخانه توسط بنياد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس به كتابخانه‌هاي پايداري دانشگاه‌ها اهدا مي‌شود و تامين 600 جلد كتاب ديگر بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است.

حسن‌زاده با اشاره به فعاليت 46 كتابخانه پايداري در سال 1388، تصريح كرد: در سال 1389 نيز ديگر دانشگاه‌هاي كشور به مرور به جديدترين كتاب‌هاي منتشر شده در حوزه دفاع مقدس تجهيز شوند.

دبیر کمیته علمی یادواره شهداي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به لزوم ترويج فرهنگ دفاع مقدس در ميان نسل دانشگاهي كشور يادآور شد:‌ وجود چنين كتابخانه‌هايي در سطح دانشگاه‌ها موجب آشنايي عميق‌تر و بهتر دانشجويان با فرهنگ ايثار و شهادت و جانبازي خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها